Toshiba לא תפתח, תייצר, או תשווק את פורמט HD DVD יותר



עדכון (19.2.08) 


מלחמת הפורמטים הסתיימה לאחר שנתיים מעת ההשקה של שני פורמטי ה-HD.


לאחר שנתיים של מאבקים בין שני ענקי האלקטרוניקה Toshiba  ו-Sony ושני מחנות, במהלך שנתיים של הבדלים בין שיווק של חומרה (HD DVD) לבין שיווק של תכנים (Blu-ray), החודש, לאחר ההודעה המפתיעה של וורנר על תמיכה בפורמט Blu-ray,Toshiba  הודיעה במסיבת עיתונאים, כי בדקה שוב את האסטרטגיה של פורמט HD DVD והחליטה כי החברה לא תפתח, תייצר, או תשווק את פורמט HD DVD. למרות הנאמר החברה תמשיך לספק תמיכה ללקוחות שרכשו מכשירים מפורמט זה.


Atsutoshi Nishida "אנחנו בדקנו בזהירות את המשמעות לטווח ארוך של המשכת מה שניקרא "מלחמת הפורמטים" והגענו לידי מסקנה כי הפסקת התמיכה בפורמט HD DVD תעזור לשוק להתפתח", אומר Atsutoshi Nishida נשיא Toshiba. "למרות שאנו מאוכזבים עבור החברה שלנו, הרי שיותר חשוב לנו שהשוק בתחום HD עדיין לא נפגע. הפסקת היצור עבור לקוחותינו תהיה במרץ השנה." במסגרת השאלות והתשובות במסיבת העיתונאים החברה ציינה כי אין לה תוכניות ליצר מכשירי Blu-ray, ו- Toshiba מתחייבת לשמור במלאי מדיות עבור מכשירי הקלטה HD DVD ומדיות אלו ימכרו בצורה מקוונת.


החברה תמשיך להוביל את השוק במגוון טכנולוגיות, שיאפשר מעבר לתחום של HD בין הטכנולוגיות מערכות זיכרון מבוססות הבזק (פלאש), כוננים קשיחים זעירים, הדור הבא של מעבדים (CPU), עיבוד תמונה ומערכות שידור אלחוטיות מוצפנות. החברה תמשיך ליצר מכשירי DVD רגילים.


 


הודעה לעיתונות באנגלית


 



עדכון (19.2.08)


בינתיים השמועה ש Toshibaנוטשת את תחום HD DVD משפרת את מצב המניות של החברה המשקיעים היפנים אוהבים את החלטה הממשמשת ובאה והמנייה של החברה עלתה בסוף המסחר ביום שישי.


 


18.2.08 –


האם  Toshibaעומדים לעזוב את פורמט HD DVD? בתשובה כנראה בשבועות הקרובים, הסיבה לשמועה היא ציטוט של Jodi Sally סגן נשיא Toshiba אמריקה מוצרים ביתיים: "בהתאם להתפתחות בתחום הביתי בחודש האחרון Toshiba ממשיכה ללמוד את ההשפעה על השוק ואת הערך של המוצרים שלנו ללקוחות במיוחד לאור ההורדה של המחירים לאחרונה של מוצרי HD DVD".


אנליסטים מציינים כי Toshiba מפסידה כסף על כל מכשיר HD DVD שהיא מוכרת, לדברי מקורות מוסמכים ההפסד יכול להגיע למספר מאות דולרים למכשיר!


מקורות נוספים מציינים כי Toshiba מתכוונים להפסיק את הפיתוח והיצור של מכשירי בפורמט HD DVD (כולל מקליטים) במפעל Aomori Prefecture, בצפון יפן. החלטות אלו ייצוגו לדירקטוריון של החברה בתחילת השבוע. נראה כי החברה מתכוונת להמשיך למכור את המוצרים הקיימים במלאי ולהפסיק לאחר מכן.