עד לפני שני עשורים המצלמות היו מגיעות עם מכתופים מובנים, עם ההשקה של מצלמות DSLR כמצלמות וידאו והצורך להוסיף אביזרים שונים כמו שתי ידיות, החלו יצרניות האביזרים לייצר מכתופים.

צלם מחפש את פתרון הקסם הזה בכל הנוגע לנוחות. קיימים מכתופים בשפע, לכל צלם יש את הפתרון המועדף עליו. הניסיון ליצור מכתוף העונה על הדרישות של כולם זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

לאחרונה, יצרנית האביזרים Bright Tangerine השיקה גרסה חדשה למוצר הוותיק, לדבריהם, זהו מוצר מהפכני שעונה על הבעיה הזו.

המוצר החדש שהושק, KASBAH, שונה מהפתרונות הקיימים כיום השוק המבוססים על פתרונות קצף שונים כדי ליצור את נקודות הממשק עם הגוף, אלא משלבים טכנולוגיה חדשה DLS (Digital Light Synthesis) טכנולוגיה שפותחה על ידי חברה מעמק הסיליקון, CarbonTM. זו משלבת מספר חומרים ליצירת מספר אינסופי של אזורי צפיפות.

לטענת החברה, ניצול תהליך זה הצליח להגיע עם כרית כתף המספקת ריפוד אופטימלי והורדת לחץ במשטח יחיד וחסר תפרים. הכרית עוטפת את כתף המפעיל, ובגלל האופן בו היא עוצבה היא מאפשרת התאמה אוניברסלית יותר. המבנה הפתוח של הרפידה מאפשר לאוויר לזרום באופן טבעי דרכו כדי לעזור לנידוף זיעה ולשמור על קירור המפעיל. ניתן לנקות את המכתוף במים.

ניתן להגדיר את המכתוף בשתי דרכים כדי להתאים לסגנונות צילום שונים. המתאם מאפשר לרפידה להתחבר לחלק האחורי של לוח הבסיס LeftField 15mm LWS וכך ניתן לעבור בקלות בין חצובה לצילום כתף ללא הכאב של שימוש בלוח VCT.

לחלופין, שימוש בלוח הבסיס של LeftField או כל לוח בסיס אחר עם ממשקי ARRI יכול לשמש לתיאום ליצרנים של חברות אחרות. ניתן למקם את לוח הבסיס לאורך כרית הכתף כדי להתאים לאיזון אופטימלי.

מחירים:

  • הפד בלבד: 300 דולר
  • מכתוף: 500 דולר
  • מערכת כולל מסילות וידיות: 1,300 דולר