לאחר שנה של התנסות בעריכת תכני 4K – מציע המפיק ג'ונתן פול כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון בעבודה ב-4k בכל הנוגע לשדרוג המחשב.


·         שיפור מערכת האחסון – לזיכרון פנימי כדאי להשתמש בכונן SSD שאין בו חלקים נעים ולכן הוא אמין יותר. לכוננים אלה יש מהירויות שונות והיעיל מיניהם הוא Samsung 1TB SSD שמספק  קריאה בקצב של 540 מגה לשנייה. מחירו כפול ממחיר כונן רגיל – אבל זה משתלם.


·         הגדלת המוח – תמיד עדיף מעבד שתומך במספר משימות במקביל בקלות יחסית. מעבדי אינטל שקיימים במחשבי מק ו-PC ומאפשרים עבודה באיכות זו הם Intel i7  ו-Xeon e5. מעבד Xeon e5 טוב יותר, אבל מחירו כפול.


·         הגדלת הזיכרון – כשעובדים עם תוכנות עריכה כמו פרמייר, FCPx או Avid – הזיכרון הוא מעל לכל,שכן הן צורכות כמות גדולה של המרכיב הזה. במיוחד כשמדובר באיכות גבוהה. לי יש במחשב (mac pro)  32 גיגה זיכרון RAM ולכן אני לא נתקל בשם בעיה. להערכתי גם 8-16 גיגה יספיקו. מי שעובדים עם אפקטים יצטרכו כמובן להגדיל את הזיכרון אפילו יותר.


·         מיקסום הגרפיקה – הכרטיס הגרפי הינו חשוב לא פחות מהמעבד והזיכרון כאשר מדובר בעריכה. עיבוד 4k יצריך הרבה GPU (graphics processing unit) כך שחשוב להשתמש בלפחות 1 גיגה זיכרון.


אני משתמש בשני כרטיסי Nvidia של 1 גיגה תומכי CUDA (התוכנה מנהלת את הכרטיס). אדובי תומכת ב-CUDA בענן שלה. עם כרטיסים הללו אני יכול לבצע עיבוד של אפטר בזמן אמת, דבר שחוסך זמן. גם ל-AMD ישם כרטיסים גרפיים משופרים.

למאמר המקורי