מחקר חדש של חברת Strategy Analytics (SA), המתמחה בייעוץ עסקי לחברות טכנולוגיה, הקובע, כי במהלך חמש השנים הבאות, יימכרו למעלה מ-350 מיליון  שרתי מדיה ומקלטים דיגיטליים אשר ישרתו את הרשתות הביתיות. להערכת SA על נתח בשוק העצום הזה יתחרו חברות מובילות דוגמת סיסקו, מיקרוסופט, פיליפס, סמסונג וסוני, מול שחקנים צעירים יותר דוגמת Entropic, Ucentric ו-Video Without Boundaries.   


המחקר, תחת הכותרת "מכשירים ביתיים ברשת: ניתוח השוק העולמי", נערך ע"י פיטר קינג, אנליסט בכיר בחברת SA. "הצרכנים מעוניינים לחלוק מידע ותכנים  ממקורות שונים ולהעביר אותם בין מכשירים מקוונים רבים בבית. זהו השלב הבא באבולוציית מוצרי הצריכה הדיגיטליים", אומר קינג, "לכל אחד מאיתנו יהיה בבית `שרת מדיה` מרכזי אחד, עליו יישמרו סרטים, מוסיקה, תמונות ומסמכים. באמצעות מגוון מכשירי הדור הבא, בין אם נייחים או ניידים (ביניהם טלוויזיות, מכשירי  DVD, מערכות סטריאו, נגני מוזיקה ניידים וטלפונים חכמים), נוכל למשוך את המידע המבוקש ולעשות בו שימוש מיידי".


שרתי מדיה דיגיטלים כאלו, מעריך המחקר, יתפתחו בשני מסלולים מקבילים: מסלול המחשב האישי ומסלול ה- DVR  (מקליט  וידאו דיגיטלי). על פי המחקר של SA, מכירות שרתי המדיה הדיגיטליים מבוססי המחשב יהיו פי 4 ממכירות שרתי ה- DVR.


בנוסף, מעריך המחקר, יהיה ביקוש רב בשוק למקלטי מדיה דיגיטליים חיצוניים, המאפשרים לגשת לתוכן המאוחסן על גבי המחשב האישי ממגוון מכשירים דיגיטליים אחרים. ההערכות של  SA מדברות על מחזור מכירות שנתי של 46.9 מיליון מקלטים כאלו בשנת 2009. "חלום הבית המקוון מתקדם לאט אך בבטחה אל עבר מימושו במציאות", אומר דיוויד מרסר, אנליסט ראשי בחברת SA.