מחקר בין לאומי מראה כי החברה הידועה ביותר בתחום האלקטרוניקה הבידורית היא סוני בעוד שחברת סאניו היא השם הפחות ידוע. המחקר שבדק את כל הגילים והמינים נערך ב-18 מדינות שונות ברחבי העולם.


המחקר נערך בחודש נובמבר על ידי GMI בהנחית  Stewart-Allen והקיף 17,502 נשאלים ברחבי העולם לגבי 15 חברות בינלאומיות. החברות הן: Apple, Canon, Casio, Dell, Hitachi, Hewlett-Packard, Microsoft, Nokia, Panasonic, Philips, Pioneer, Sanyo, Sharp, Sony ו- Toshiba


הלקוחות נשאלו לגבי רכישות, ניסיון של החברות, רמת מהימנות ואיכות והבחנה במקור של המוצר. התוצאות הוצגו בתערוכת CES החודש.


לשאלה מה הקונוטציה לשם החברה יצאו התוצאות הבאות:




  • סוני – מפואר, בינלאומי, אמין


  • נוקיה – חדשני, ידידותי ומקסים


  • אפל – ייחודי ואקסקלוסיבי


  • מיקרוסופט – רב עוצמה


  • סאניו – לא מתפתחת, לא משמעותית וחלשה.

נוקיה קיבלה תוצאת טובות בתחום של "ממוקדים ללקוח" ו"מקשיבים" למשתמשים וגם כחברה המגיבה לדרישות. סוני ונוקיה היו גם שתי החברות האמינות ביותר במחקר.


לשאלה כמה חשוב השם של המוצר בזמן הרכישה הרי שארצות כמו אנגליה, גרמניה ודנמרק ציינו כי זה הדבר הפחות חשוב אולם לעומתן ארצות כמו מקסיקו, סין וברזיל ציינו שזה מאד חשוב.


אין ספק כי חלק חשוב בתוצאות נובע מפרסום בו השקיעו החברות בין השנים 2004 ל-2005. להלן הנתונים לגבי החברות המובילות שהשקיעו בפרסום רק בארה"ב




  • Microsoft – 260 מליון דולר


  • Sony – 240 מליון דולר


  • Apple – 190 מליון דולר


  • Panasonic – 60 מליון דולר

הודעה לעיתונות באנגלית