לאחר שלוש שנים של פיתוח, חברת Color Intelligence, השיקה אתמול בערב את Colourlab.ai המוצר החדש שלדבריהם, הולך לעשות מהפיכה בתחום של עיבוד הצבע. ליתר דיוק, מדובר באפשרות של התאמה של חומרי גלם שונים כך שישמרו אחידות ורצף ביניהם.

המוצר פותח עבור תעשיית הקולנוע על ידי דדו ולנטיק (Dado Valentic), אומן צבע בעל ניסיון הוליוודי רב שנים.

אחת הבעיות הקימות כיום היא לוחות הזמנים, מוצרים רבים מאפשרים מערכת של התאמה אוטומטית בין צילומים שונים אבל זה לא מספק את התוצר הנכון מהסיבה הפשוטה שהמחשבים לא יודעים להסתכל כמו אנשים ויש הבדל בין תמונה מסוג אחד לסוג שני, מה שלא ניתן לנתח במשוון של אורך גל. לצורך זה החברה שילבה יכולות של בינה מלאכותית ולימדה את המחשב כיצד האדם רואה. וכך, לדברי החברה, מוצר זה יכול לחסוך שעות רבות של עבודה.

התוכנה מאפשרת עבודה בממשק מלא עם תוכנת DaVinci Resolve של BlackMagic, למעשה החברה ממליצה לעבוד עם DaVinci Resolve והתוכנה שלהם ככלי נוסף להאצת את העבודה.

כפי שציינו, המוצר פותח לאולפני בהוליווד, אולם העולם משתנה ועם תחילת הקורונה ההחלטה הייתה לשנות את הכיוון כדי לתת מענה לשווקים גדולים יותר. לאחר עבודה מאומצת המפרט הבסיסי של המחשב הופחת למחשבי מק שהושקו לאחרונה וכן התמחור של המוצר שונה לשיטת מינויים 99 דולר לחודש או 1,000 דולר לשנה. תצא גרסת ניסיון להורדה.

צלם הדוקו ג'וני בהירי והבעלים של אתר CineD (לשעבר Cinema5d) ראיין את דאדו והציג כיצד התוכנה עובדת.