הושלמה ההקמה של רשת ה-TMC הארצית הראשונה בישראל שתספק דיווחי תנועה בזמן אמת לנהגים בעלי מכשירי Mio מסדרת Moov החדשה ויוצעו דרכים חלופיות לעקיפת פקקים 


 


חברת Mio העולמית בשיתוף עם רונלייט דיגיטל בע"מ, השלימה את ההקמה של רשת ה-TMC הארצית הראשונה בישראל – Mio FreeWay – שתספק דיווחי תנועה בזמן אמת לנהגים בעלי מכשירי Mio מסדרת Moov החדשה.    


הפרויקט המורכב בוצע במשך כשנה על ידי חברת רונלייט והוא הושלם לאחר פיילוט ארצי שהתקיים בשיתוף עם קול ישראל והסתיים עתה בהצלחה. הפרויקט מתבסס על ניסיונם העשיר של Mio בפרויקטים מסוג זה ב-18 מדינות ברחבי העולם וחברת ITIS Traffic Services, המתמחה באספקת נתוני תנועה בזמן אמת.


 


השיטה שהמערכת עובדת היא העברת המידע דרך איפנון מקודד בתוך ערוץ FM, (RDS-TMC) תת ערוץ זה מקבל את המידע על התעבורה בכבישים באמצעות חברת ITIS שאוספים את המידע באמצעות מערכות GPS דו כיוניות, מערות סנסורים קבועים וניידים ומשתמשי אורג שהמידע על מיקום הטלפון שלהם מועבר לחברה (לדברי החברה הנושא של הגנת הפרטיות נבדק והידע שעובר לחברה על מנת לנתח עומסים אינו כולל מידע על הטלפון המסוים).


שירות (TMC (Traffic Message Channel נפוץ כיום בעשרות מדינות באירופה וברחבי העולם והוא מספק למיליוני נהגים דיווחי תנועה בזמן אמת המשודרים בתדר רדיו FM למכשירי GPS. כן מוצעות דרכים חלופיות לעקיפת פקקים. 


שירות Mio FreeWay יוצע בישראל בלעדית לבעלי מכשירי Mio Moov (מותנה ברכישת מתאם בלבד). באמצעות שימוש בתת תדר FM RDS יקבל הנהג אוטומאטית דיווחי תנועה בזמן אמת למכשיר ה-GPS שלו בכל רחבי הארץ. השידור שקוף למשתמש ולא יפריע לקליטת שידורים או מכשירים אחרים ברכב.


מודל החיוב הינו תשלום חד פעמי לרכישת מתאם. השירות עצמו יינתן ללא כל תשלום.


 


שירותי Mio FreeWay כוללים:



  • דיווחים ותצוגה של עומסי תנועה: מיקום העומס, משך הזמן לחצותו, שעה, מרחק וטווח
  • אפשרות לצפייה בכל עומסי התנועה הקיימים במסך אחד
  • ניווט תוך התחשבות בעומסי התנועה, כולל אפשרות להצגת מסלולים חלופיים עוקפי עומס
  • דיווחים על אירועים שונים המתרחשים בכביש (תאונות, רכב תקוע ועוד) – כיסוי ארצי ב-120 כבישים מרכזיים.
  • התאמה אישית: הגדרה ידנית של תדרים לשיפור הקליטה, הצגת דיווחים לפי חתכים שונים על פי  הגדרות המשתמש ועוד.

 


גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל חברת רונלייט דיגיטל: "אנו מביאים לישראל את מהפיכת ה-TMC שהיא קפיצת מדרגה בתרבות הנהיגה המקומית ואימוץ הסטנדרט של המדינות המתקדמות בעולם. יתירה מכך, TMC  חיוני כיום מתמיד בישראל לאור עומסי התנועה המחריפים והצורך לווסת ולנתב תנועה לדרכים חלופיות. סקרים שביצענו מעידים, כי TMC הוא כיום השירות הנחוץ והמבוקש ביותר שהשוק ממתין לו והמניע מס' 1 לרכישת מכשיר חדש. אנחנו מאמינים שהשירות ישפר את איכות החיים בדרכים, יחסוך זמן, כסף דלק ובלאי ויהפוך להצלחה בקרב נהגי ונהגות ישראל, בדיוק כפי שהפך ללהיט באירופה."     


 


אלון אשפר, מנכ"ל ITIS Traffic Services: "הטכנולוגיה הייחודית של ITIS לזיהוי מצב התנועה בזמן אמת בכיסוי כבישים כלל ארצי, מאפשרת לספק לנהג נתוני תנועה מעודכנים באמצעות שירותי ניווט ושירותים אחרים. השילוב בין נתונים אמינים ומעודכנים, אמצעי תקשורת זמינים, ומכשירי קצה מתקדמים, ייתן בידי הנהג הישראלי את המידע הנדרש לו כדי לתכנן ולנהל את נסיעותיו ביעילות, בבטיחות ובחיסכון"