מרטין סקורסזה, קוונטין טרנטינו וג'ורג' לוקאס טוענים שהעורך כותב את גרסת התסריט האחרונה, אז למה לא לערב את העורכים עוד בזמן הכתיבה הראשונית של התסריט?

בסדרה חדשה, "מדע העריכה", שמופקת על ידי This Guy Edits, כותבת ד"ר Karen Pearlman על ניסיון להגדיר את הניסיון של העורך. לטענתה עריכה טובה נראית (לעומת הטענה הפופולרית שעריכה טובה אינה נראית). לבקשה שהוצגה בפניה על ידי איגוד העורכים האוסטלי על מנת לבחור זוכים בתחרות עריכה קבעה מספר קטגוריות לבחירה של הזוכים, והן כוללות שלוש צורות של תנועה:

  • תנועת הסיפור
  • תנועת הרגשות
  • תנועת התמונה והסאונד

לטענתה עורך לומד לחשוב על תנועה וזרימה ולהגיב לכך, כל שאר אנשי הצוות יוצרים את התנועה והזרימה. זוהי דרך מחשבה ייחודית.

הפרק הראשון מתרכז בנושא של Onscreen Drafting. פרק זה מבוסס על הספר Cutting Rhythms – Intuitive Film Editing שהיא הוציאה לאור.