על פי מאמר שפורסם במגזין מגזין Definition תחת הכותרת Welcome to the 4K Future, הדבר הראשון שצריך לדעת לגבי 4k הוא שלא הצלמים הם שדרשו את הפורמט הזה. היו אלה מנהלי צילומים שניסו באמצעותו לרכך את כושר ההפרדה החד, כדי ליצור 'תמונה יפה יותר'.


ניי ג'ונס, מי שהיה  DIT בסרטים Skyfall Thor: The Dark World ו-Prometheus אומר שרוב מנהלי הצילומים לא מוטרדים מכמות הפיקסלים, כמו מבעיות עדשות וחופש הפעולה. לדוגמא: המצלמה אלקסה של הרי מנפיקה פחות כושר הפרדה ממצלמות מתחרות, ובכל זאת היא יותר פופולארית. מספר גדול של פיקסלים, מדאיג יותר את מנהלי הפוסט, מנהלי האפקטים והאחראים על הצבע.


דאדו ואלנטיק מחברת Mytherapy, שעובד ב-4K  מאוגוסט האחרון, אומר: "אני לא אוהב תהליכי עבודה מורכבים ואני לא אציע ללקוחות שלי תהליכי עבודה שאינם בזמן אמת. מבחינתי עבודה על מה שאינו  RAW הוא בזבוז זמן. לכן, כשאני מייצר כמויות גדולות של מידע, אני משתמש בטכנולוגיית LTO6 בתקשורת Thunderbolt, על מנת לאפשר גיבויים".


למאמר המלא