NBC תשדר את הסופר בול ב-1 בפברואר וישולבו בו הטכנולוגיות האחרונות בתחום הווידיאו 4k ובתחום הגרפיקה. האירוע יכלול מאות אנשי צוות טכניים והפקה, בניית עיר קטנה עם משרדים בתוך ניידות ופרישה של סיבים אופטיים לא רק באצטדיון – אלא בנקודות נוספות המרוחקות אלפי מטרים ממרכז השידור. כך אומר קן גוס, סגן נשיא בכיר לתפעול של אירועי הספורט ב-NBC.


NBC תרכז 18 כלי רכב, מהם 11 קרוונים שישמשו כמשרדים ו-7 ניידות שידור. כמו כן תקים NBC מתחם עריכה עבור AVID באוניברסיטת פניקס שיפעל שש שעות לפני המשחק ובמשחק עצמו.


לצרכי השידור תשתמש NBC באחת הניידות החדשות ביותר בשוק – ND1 – שכוללת 4 קרונות בגודל של 16 מטר הניתנים להרחבה ומצויידת במערבל קול דיגטלי Calrec Apollo, נתב Evertz EQX, שרתי EVS XT3 מערבל תמונה Grass Valley Kayenne K-Frame Elite שכולל מטריצה של 196×96 עם 9M/E.  


על הדשא יוצבו 45 מצלמות HDC-2500 של סוני עם עדשות קנון ממשפחת DigiSuper באורכי מוקד שונים – 100x, 95x, 86x ו-22x. עוד ישולבו שתי מצלמות של סוני HDC-3300 HD להילוך איטי (שמצלמות פי שלוש מהמהירות רגילה). ארבע מצלמות Grass Valley דגם LDX-86 (שמצלמות פי שלוש ממהירות רגילה) עם עדשות קנון 96×9.5 וחמש מצלמות I-Movix 4K עם עדשות Fuji Cinematic באורך מוקד 85×300 לצילום מהיר של עד 120 תמונות בשנייה באיכות 4k60p.


הרשת תשתמש גם בארבע יחידות סטדיקאם ושלושה מנופים: אחד 7 מטר ושניים 3 מטר. למרות שמדובר בצילום 4k והמרה ל1080i הרשת תספק חלק מהתכנים גם ב-4k. "יש יתרון עצום לצילום במצלמות 4k והקלטה של האקשן,, אומר גוס. "כי לפעמים צריכים לבצע תקריב כדי לאמת שהשחקן קיבל מסירה, או אם חצה קו. מצלמות 4k יכולות לצלם זאת באיכות מדהימה דבר שהיה בעייתי בצילום HD".


השידור יתבצע דרך 19 יחידות שרתים EVS XT3 בנוסף לשתי מערכות ספורט של EVS. "שתי המערכות הספורט מחוברות לשרתים ומאפשרות לנו שליטה על מוצרים של חברות אחרות, כמו מערבל התמונה ומערכת האוטומציה. בנוסף זה יאפשר יבוא של חומרים גרפים ממערכות עריכה ויחידות חיצוניות", אומר גוס.


 


NBC תשלב לראשונה מספר מערכות הפקה DreamCatcher ו- Instant Replayשל Evertz שכוללות ממשק משתמש יעודי ושליטה באמצעות IP שישמש לסיפור האירוע. מערכת  DreamCatcher תקליט את מצלמות 4k ותאפשר זום מהיר לצורכי שידורים חוזרים", אומר גוס. "הרשת גם תשתמש בטכנולוגיית Ross Video שפותחה לתצוגת גרפיקה וירטואלית ממצלמת השער".


לשידור גוייסו יותר מ-100 מיקרופונים. מיקרופוני צוואר של סוני ECM-77  ו- ECM-66 מיקרופונים של Sennheiser מדגמים של ME 64 ו-416P. מיקרופוני כתבים Sennheiser MD46. מיקרופוני שטח Technica BP-4025 ומיקרופוני בום סטריאופוניים BT4029.


הגרפיקה, שתנוהל על ידי פרד גאודלי, תתבסס על פלטפורמת Mosaics. כמו כן יעשה שימוש ב- Virtual 1ST שמשתלב במערכת העקיבה SportsMEDIA ובמצלמות העיקוב האוטומטי מהקו.

לכתבה המקורית