הצלם והמפיק פיליפ בלום פרסם את המסקנות שלו לאחר צילום של סרט עם מצלמת פוג'י מדגם GTX-100.

הסרט Charmolipi צולם באי היווני סקיאתוס, הסקירה פורסמה באתר Cinema5D והיא הראשונה בסקירות של צלמי ההרפתקאות על העבודה שעשו.

בתחילה, מסביר בלום כיצד הוא תמיד התרשם מעבודה עם שבב גדול לצילומי וידאו, הוא אוהב את פורמט הביניים ויש בבעלותו משפר מצלמות אנלוגיות בפורמט זה.
לדבריו, לא מדובר רק בעומק שדה רדוד.  לפורמט הביניים מראה מיוחד יותר, אסתטי.

הוא מספר שכבר ב2014 הוא השתמש במצלמות בפורמט ביניים, אבל היה צריך לקחת מצלמה נוספת לצילום וידאו כי מצלמות בפורמט זה לא הפיקו וידאו איכותי, מצלמת GTX-100 שינתה זאת.

לדבריו, מצלמת דוקו חייבת שיהיו לה את היכולות הבאות:

  • ביצועים טובים בתנאי תאורה קשים
  • שבב גדול להפקת עומק שדה רדוד
  • גוף מוגן גשם ואבק
  • יכולות צילום הילוך איטי
  • תחום דינמי טוב
  • איכות טובה של צילום בהקלטה פנימית
  • סאונד טוב

למצלמת GFX-100 יש אפשרות של צילום 4k ללא חיתוך, ההקלטה הפנימית ב10 ביט בפורמט h.265 מאפשרת עיבוד צבע, למצלמה מערכת ייצוב אופטי טובה וכן אפשרות צילום בתנאי תאורה קשים.

הקריאה של המידע מהשבב מהירה מאד ולכן למרות שהשבב מאד גדול, תופעת ה-rolling shutter מזערית. כמובן שניתן לצלם בפרופיל שטוח (f log), עם פרופיל הצבע של Eterna התוצאה טובה מאד ונערכה בתוכנת פרמייר של אדובי. מערכת המיקוד האוטומטי טובה אבל מופיעות בעיות מדי פעם.

הסאונד הוקלט עם מיקרופון של RODE מדגם Video Micro את כל הסרט צילם פיליפ עם שתי עדשות, 99 אחוז עם עדשת 45mm f/2.8 זהה ל35 מ"מ ופילטר ND משתנה של Polar Pro ועדשת 23 מ"מ למספר צילומי רכבים. למרות שהביא עוד עדשות לאי, בסופו של דבר הוא לא נעזר בהן. 50 אחוז מהצילומים צולמו עם חצובה והשאר ללא.

אחד האביזרים החשובים ביותר שהשתמש בהם היה מתקון שאפשר לצודד את העינית כך שיכול היה לצלם בזווית נמוכה. יתרון נוסף של המצלמה הוא האפשרות של מעבר בין צילום סטילס לווידאו וכך להפיק תמונות סטילס מעולות. הבשורות הטובות הן שלא היו לא כל בעיות עם המצלמה בזמן הצילומים למעט בעיות קטנות במיקוד האוטומטי.

אורכו של הסרט התיעודי הוא כמעט 30 דקות ושמו, Charmolipi, מקורו במילה יוונית שמשמעותה "תחושת שמחה ואושר בו זמנית" הסרט התיעודי מתרחש באי יווני קטן מאוד בים האגאי הנקרא סקיאתוס.

פיליפ ביקר באי מספר פעמים. הדבר המיוחד במקום הוא שיש צדקה שמטפלת בחתולים תועים. כאשר הסתבכו בצרות כלכליות, פיליפ עזר להם וצילם כמה סרטים תיעודיים קצרים בעבר כדי לעורר מודעות וכסף למען המטרה.

הרעיון המקורי לפרויקט זה היה לצלם סרטון וידאו קצר (בסביבות שלוש דקות). רק בזמן הצילום התגבש סיפור וזה אילץ את פיליפ לצלם יותר ולהפוך את הסרט האחרון ליותר זמן. הוא אפילו נשאר זמן רב יותר מכפי שתכנן כדי להשיג את הצילומים שהוא היה צריך.

פיליפ החליט ללכת על סרטון (באופן חריג) ללא קריינות. בכל הסרט ישנן רק עשר מילים. הוא הוסיף כיתובים ונתן לתמונות עצמן לספר את הסיפור.

"אני אוהב את כל מה שהמצלמה מפיקה, אולי פחות מאשר את צילומי HD ב60 תמונות בשנייה אבל התמונה ב4k פשוט יפיפייה."

ניתן לצפות בסרט התיעודי בערוצי ה- Youtube וה-Vimeo של פיליפ. ניתן להוריד את חומרי הגלם ב- ProRes המקורית (13.345 GB) של הסרטון בחשבון Vimeo של פיליפ.

אתר cinema5d פרסם וידאו בוא מספר פיליפ על ההפקה