35 ימי צילום, 35 מצלמות, 3 טון ציוד ומאות עובדים – זה מה שנדרש להפקת הישרדות "וי אי פי" רשת 13, פגשנו את הצלם הראשי, יוחאי עצמון ואנשי צוות נוספים כדי לשמוע על ההפקה המאתגרת

יוחאי עצמון

זו העונה  השביעית שיוחאי עצמון מנצח על צילום אחת מסדרות הריאליטי הנצפות ביותר והמורכבות ביותר לצילום – הישרדות. אחרי 35 ימי צילום בפיליפיניים, זה זמן טוב לשאול – איך מתחילים?

"כמו תמיד, זה מתחיל בשיחת טלפון מאד משמחת והתהליך מתחיל.
בכל הנוגע לציוד ולפן הטכני, כבר פשוט לנו מאוד להתחיל. זו העונה התשיעית שלנו ובניגוד לעונות הראשונות אנחנו כבר מנוסים. מה עוד שעמית נעים מ"אוטופיה" (החברה ממנה משכירים את הציוד ומספקת את הגיבוי הטכני בשטח) מתלווה אלינו שנים, הוא אמון על התחום הזה ב"הישרדות" כבר זמן רב. אפשר לומר ש"הישרדות" ו"המירוץ למיליון" הם הבייבי שלו.

גם את הקפיצה המשמעותית באיכות עשינו כבר בעונה הקודמת כשהתחלנו לשדר באיכות FHD. זה היה מעבר לא פשוט מקלטות לכרטיסי זיכרון, אבל גם זה כבר מאחורינו.
בפועל יש לנו שישה סוגי מצלמות: מצלמות כתף מדגם מדגמים PDW-800F ו-PMW-400 של סוני עם עדשות פוג'י בהן מצלמים את המשימות ואת מועצות השבט. את צילומי היופי, הסברי המשימות והילוכים איטיים צילמו במצלמה מדגם PMW-FS7. סוג נוסף, הוא מצלמות ריאליטי מדגם PXW-X180 אף הן של סוני באמצעותן מצלמים את המתמודדים במהלך שהותם באי וכן את העדויות (testimonies) שלהם בנפרד. את צילומי הלילה צילמו במצלמות בעלות אפשרויות night vision וכן השתמשו במצלמות המתאימות לשימוש מתחת למים ובמצלמות אקשן של חברת GoPro. למשימות שונות בתנועה השתמשו במייצב Ronin S של חברת DJI."

בשלב ההכנות, מהי המשימה החשובה ביותר לדעתך?
ההון האנושי הוא המשימה הקשה כי הדרישות מאד ספציפיות. לצילום של התוכנית אנחנו עובדים עם 14 צלמים ישראלים ושישה צלמים פיליפיניים, איתם אני עובד כבר ארבע עונות. מבחינה כלכלית, אי אפשר לבחור את הצלמים המנוסים ביותר בשוק, כיוון שמדובר בהמון אנשים, אך מבחינתי זו הזדמנות אפשר לכוח צעיר להשתלב בהפקה מורכבת ואתגרית שכזו. זאת ועוד, מדובר בהפקה שאורכת זמן רב – למעלה מחודש –  תנאי שדה ועוד, ולכן אני צריך לחתת את רגלי כדי למצוא את האנשים הנכונים למשימה. לשם כך, אני עורך ראיונות אישיים ובוחן את חומרי הגלם שהם צלמו בעבר."

בגיוס כוח האדם לתחום הסאונד למשה דור, מנהל הסאונד של הישרדות והבעלים של חברת "ראליטי סאונד", התהליך היה פשוט יותר. לפני כשנה הקים מרכז הכשרה לאנשי סאונד עם דגש על עבודה בתוכניות ראליטי (ראה ידיעה באתר AV) ודרכו הגיעו לעונה הנוכחית של "הישרדות" למעלה מ-50% מאנשי הסאונד.

מתי אתה מגיע אל אתר הצילומים בדרך כלל?
"הפגישה הראשונה שלי עם האי נערכת כחודשיים לפני תחילת הצילומים, כבר בשלבים הראשונים של התכנון. הפעם נסעתי רק לשבוע כיוון שאני מכיר את האי מכל פינה. לנסיעה התלוו אליי המפיקה הראשית שולי קלדרון והארט דירקטורית חפי בוהם .  בסיור אנחנו מחפשים אתרי צילום, אך כיוון שכאמור, אני מכיר את האי, הדבר לא ארך זמן רב. הסיבה העיקרית לסיור הייתה לאתר את מיקום המועצה. בפועל, זהו האולפן המרכזי, אתר ההדחות.

"לאחר החזרה לארץ ביצעתי שינויים ברשימת הציוד, הוספתי, ובעיקר הורדתי ציוד תאורה. בשלב זה אנחנו מעבירים את הרשימה המעודכנת לחברת "אוטופיה" כדי שידעו את המרחקים בין המצלמות לאזור הבקרה במועצת השבט ועוד, זאת כדי שיוכלו לדעת באילו סוגי כבלים נשתמש, באילו אורכים הם יהיו, כמה משדרים אלחוטיים נצטרך וכדומה. במקביל, נאור ליב, עוזר הצלם מבצע עם עמית נעים מ"אוטופיה" בדיקות לכל המצלמות ומכייל אותן ואת העדשות

עמית מוסיף: "בשלב זה, אני בניתי צוות מתאים למשימה, בניהולו של גל קדוש. צוות של שישה אנשים שעובדים כאפסנאות מקצועית, תמיכה טכנית בשטח וכן כעוזרי צלם."

הכנות אחרונות – חודש לפני
במקביל לשליחת הציוד במשקל שלושה טון לפיליפינים על ידי עמית, יוחאי נוסע שוב לאתר להכנות אחרונות. "בחודש הזה אני לוקח את כל תכניות הרצפה של המשימות, הולך לראות את הבנייה שלהן. את מתקני המשימות בונים באותו מפעל לכל תכניות "הישרדות" בעולם ובכל הזמן הזה אני בקשר עם אחראי המשימות במטרה להבין אותן, כך שאוכל לדעת להכין את תכנית הצילום הנכונה שתרתק את הצופה. כמו כן, אני צופה בקטעי וידאו בהן אותן משימות משודרות בארצות אחרות. מכיוון שאני כבר חוותי יותר מ700 משימות בכל התקופה, אני יודע שרוב המשימות בנויות מחלקים של משימות אחרות, כך שאני צופה מראש היכן להניח מצלמה בתוך מבנה המשימה. כמו בפרק השני, שהייתה משימה עם עגלות, כדי לקבל זווית צילום מעניינית הנחנו מצלמה בתוך העגלה שתצלם את המתמודדים משוכים. כל דבר כזה צריך להיות בתיאום עם אנשי הארט ועם אחראי המשימות.

בשבוע הראשון אני בונה את תכנית הצילום, אני מבין את מהלך המשחק וכך קובע את המיקום המדויק של המצלמות. לאחר מכן, אני יושב עם במאי המצלמות עדי פרוסט במאי מקצוען, מנוסה מאוד, אך נטול ניסיון ב"הישרדות". עבדנו שכם לשכם, השהייה שלנו יחד בהכנות לימדה אותו את ההבדלים ואת הנקודות החשובות בתוכנית מורכבת כמו "הישרדות".

לאחר שאני מסיים את התכנון של כל המשימות אני מעביר את תכנית הצילום לכל הגורמים: ארט, משחקים, גריפ, תאורה, כך שיבינו מהיכן מצלמים. לאחר מכן מתבצע סיור נוסף, עוברים בכל האיים בהם תהיינה משימות ובוחרים את האיים המתאימים ביותר מבחינת גודל, נוף ועוד. כאשר הצוות מגיע מבצעים סיעור מוחות על המשימה עצמה. לא פעם אנחנו מגיעים לאתרים שגודל המגרש אינו מתאים למשימה ואנחנו צריכים להוריד שיחים או כל דבר אחר שמפריע. . חשוב לציין שהשינוי של הטבע מתבצע בתיאום מלא עם הרשויות. ביחד איתנו יש נציג של ממשלת הפיליפיניים שכל שינוי מחייב אישור שלו. לפעמים תקוע עץ באמצע הלוקיישן של המשימה וחייבים להוציא אותו, אז לא כורתים אותו אלא מעבירים אותו. לאחר שהקרקע מתאימה לגודל המשימה אני מסמן את המיקום של המצלמות עם מוט במבוק שתקוע באדמה וסרט סימון אדום בהתאם לתוכנית המקורית.

בחודש זה אנו בונים גם את כל המבנים של הצוות, מיטות, מזרנים, מטבח ועוד. בעונה הזו הייתה לנו בעיה, שני השבטים נמצאים באותו אי קטן ומגורי הצוות חייבים להיות רחוקים מספיק כך שלא ישמעו את הצוות, מצד שני המגורים לא יכולים להיות רחוקים מדי כדי שהצלמים לא יצטרכו ללכת הרבה, בעיקר בלילה. שבוע לפני הצילומים מגיע אחד הצלמים הבכירים ומכשיר את השטח של מתחם המגורים של השבטים ומסמן את מיקומי העדויות. גם האזור הזה צריך להיות שקט כדי שהמתמודדים האחרים לא ישמעו את מה שהם אומרים וגם שלא יפגשו אחד עם השני כי כאמור, שני השבטים נמצאים על אותו אי. היה מאד מאתגר למצוא את האתרים.

כמו כן, בשבוע שלפני הצילומים מגיעים שני עוזרי צלם לבדוק את המצלמות ואת ציוד הצילום במתחם של אוטופיה בשטח, מכיילים את המצלמות לצבע הנדרש ועוד.

ההכשרה
צילום בהישרדות הוא משימה לא פשוטה, וכדי להביא את הצלמים לבסיס משותף אני מקיים סדנה שמתקיימת שלושה ימים לפני תחילת הצילומים בה עוברים תהליך  מסודר של הכשרה הצילום הדוקומנטרי באי הוא לא פשוט ומצריך מהצלמים קשב מיוחד  ריכוז והתמודדות עם תנאי מזג אויר קיצוניים .

14 הצלמים מגיעים וכבר ביום הראשון הם מצטוותים על המצלמות שלהם ולמחרת יוצאים לאי, ההתרגשות גדולה ומבינים זאת כאשר הם נוחתים על האי בפעם הראשונה הם נדהמים מהמקום מהנוף ועוד. שם מתחילים את הסדנה הראשונה, יושבים על החוף, מקבלים הרצאות על האופי וסגנון העבודה והדבר החשוב ביותר – מתחילים עם הסיכונים האישים והמקצועיים. בסוף נמצאים בטבע ויש הרבה דברים שיכולים לסיים את החיים בשנייה. לאחר מכן, מדברים על אופי הצילום ועל איך נראה היום. בשלב הזה מתחלקים לשתי קבוצות עבודה שמקבלת תרגילים שונים כדי שיתרגלו למצלמה היות שלא כל הצלמים עבדו עם המצלמות הללו. לאחר מכן מתחילים לצלם סיטואציות: שני אנשים הולכים בחוף, נכנסים לים, יושבים בצל, אחד יושב בצל אחד יושב בשמש, כיצד מתנהגים מול המתחרים, איך מנהלים את הצוות ומי מנהל אותם.

לאחר התרגולים מוסיפים שכבה נוספת והיא הסאונד. אנשי הסאונד מצטרפים לצלמים. כל אחד מהתחומים הללו חשוב וכל אחד צריך לתמוך בשני כדי להגיע לנקודת הצילום הבאה. זה מצריך קשב רב ואבחנה מדויקת של מצבים. אם הצלם נכנס לתוך סבך, איש הסאונד לא יכול להיכנס אחריו עם הבום, כך שיש הרבה דברים טכניים שצריכים להגיע לתיאום והם צריכים לראות כיצד עובדים אחד עם השני. לא פעם צלם לא מסתדר עם איש הסאונד והפוך אז משנים את הצוותים.

מאוחר יותר משתלבים אנשי התוכן לראות כיצד כולם עובדים יחד וצריכים לראות כיצד עובדים עם מספר מצלמות ועם מספר בומים וכיצד למשוך את הצלם אליך. המטרה בסופה של ההכשרה היא שאנשים ידעו לעבוד יחד ויבינו את תהליכי העבודה וכיצד להתמודד עם סיטואציות שונות,

כמו כן, בשבוע הראשון של הצילומים אני יושב בפגישות אישיות עם כל צלם ומנתחים את חומרי הגלם שצילם כדי לשפר עוד את ביצועיו, ביום השני של הסדנה הם עוברים הכשרת גובה, מבחינה בטיחותית הם עולים על גבהים רציניים ובערב סדנת תאורה לצורכי העדויות בעיקר."

תהליך העבודה
"תהליך העבודה ברור והיררכי מאוד, ממש כמו בצבא. רוח הדברים מגיעה ממני ויש עוד שני צלמים בכירים שצועדים איתי כבר דרך ארוכה, אמיל סוויד וגבי מואטי וכל אחד מהם מנהל את הצילומים של שבט אחד. בדרך כלל לכל שבט יש אי נפרד, אבל כאמור, בעונה הזו שני השבטים נמצאים באותו אי אבל הם מופרדים פיזית. בפועל יש לנו שני אתרי צילום. לאחר הסיור הראשון אני כבר לא נמצא באתרי הצילום של השבטים.

המתמודדים מצולמים 24/7 והיממה מחולקת לשתי משמרות: משמרת בוקר ומשמרת ערב. צלמי הריאליטי צמודים למתחרים, לפני שהצלם יוצא למשמרת הוא מגיע למרחב היערכות ובדיקת ציוד לצוותים של אוטופיה שהוקמה במרכז הלוגיסטי. במרכז זה היה מחסן ציוד עם 100 קילו של חלקי חילוף בנוסף לסט כפול של מצלמות הנתמך במעבדת אלקטרוניקה ומכניקה. להקמת מערך התמיכה שהיה צריך לתת מענה במקום חם, לח, עם חול ובוץ היה צורך בהתקנה של מערכות לחץ אוויר, ברזי מים, מברשות ניקוי, קצף ניקוי, שמנים ועוד. הציוד תוחזק וטופל ע"י צוות המחסן של אוטופיה תוך תיעוד מלא ביומן ממוחשב בו נשמרו כל הנתונים – ציוד, איש צוות, תיאור בעיה, תיאור טיפול + תיעוד חסרים  וכדומה. התיעוד מלווה בעדכון מנהלי הפרויקט בזמן אמת בתל אביב, הצלם מצטייד במצלמה שלו ובאביזרים המתאימים ועובר לעמדת DIP לקבלת תיק כרטיסי זיכרון. הכרטיסים מסומנים באות R לצילום ראליטי ובאות G למשימות, הם ממוספרים הצלם מוסיף את שמו.  במשך היום בהתאם להנחיות של מנהלי הצילום, הצלמים משנים את לוחות הצבע בהתאם לשינוי אתר הצילום (ריאליטי, משימות) או בשל שינוי של מזג האוויר. בנוסף, הצלמים מונחים מתי להוסיף פילטרים למצלמות. כשהצלמים חוזרים מהשטח הם מביאים את הכרטיסים למרכז DIP שם מבצעים גיבוי לכרטיסים ולכוננים קשיחים, כונן קשיח אחד טס לארץ ומפרמטים את הכרטיסים לשימוש חוזר."

צילום ריאליטי (מקום הלינה, ועדויות)
"צלמי הריאליטי צמודים למתחרים בכל העת 24/7, בבקרים נמצאים שלושה צלמים ושלושה אנשי סאונד ובלילות נמצאים שני צלמים ושני אנשי סאונד בנוסף לצוותי התוכן, הפקה ורפואה.

הצלם, נוסף על כך שהוא אחראי על הצילומים הוא אחראי גם על התאורה, בעיקר בתחום העדויות. לכל צלם יש ערכה הכוללת שניים שלושה פנסים וקלקר להחזרים ולמרות שהמיקומים של העדויות קבועים, שעת היום משנה את כל המראה. צריך לדעת להאיר את הרקע כך שלא יראה מואר מדיי, כמו אולמי בון-בון. צילומי הלילה משתמשים בפנס אינפרא-אדום המותקן על מצלמה ייעודית."

"בתחום הסאונד משתמשים במיקרופון של סנהייזר מדגם 416. הסיבה לשימוש במיקרופון הזה היא העמידות הגבוהה במיוחד שלו כולל לתנאי לחות", כך מסביר משה. "המיקרופון מחובר למערבל סאונד בעל שלושה ערוצים המחובר לכניסה של המצלמה. בלילות אנחנו משתמשים באותם מיקרופונים המחברים למקלטים ניידים של חברת ZOOM."

המשימות
"ב"הישרדות" יש 50-60 משימות בעונה וכמות המצלמות נעה בין 20 ל35 מצלמות למשימה, הכוללות את שבע מצלמות הכתף, שבע מצלמות ריאליטי (בהן מצלמים צלמים ישראלים וצלמים פיליפיניים) ומצלמות GoPro מדגם HERO. אחת ממצלמות הכתף הייתה מחוברת למנוף Triangle Jimmy Jib באורך של 11 מטר שנשכר מחברת CRS עם מפעיל. הווידאו מוקלט על המדיה הקיימת במצלמות, 14 מצלמות הכתף ומצלמות הריאליטי מזינות שני מסכים מפוצלים שנמצאים באזור הבקרה (אחד לתוכן ואחד לצלם הראשי ולעוזר). מכיוון שחלק מהווידאו הגיע עם מערכת וידאו אלחוטית (ללא עיכוב) לא הייתה אפשרות של שליטה על הצבע בכל המצלמות למעט מצלמת הרחף. כל התיקונים שהיו צריכים להתבצע עברו בתקשורת אינטרקום לצלם לשם שינויי חשיפה ועוד. מי שאחראי על הפריסה ופירוק של המצלמות באתר המשימות הם ששת אנשי אוטופיה ביחד עם עוזרי הצלם. מצלמות הכתף מעבירות את הווידאו למרכז הבקרה באלחוט ואילו מצלמות הריאליטי באמצעות כבלים. עם ההגעה שלי לאתר המשימה אני מסליק את מצלמות GoPro במקומות שקבעתי ביחד עם עוזרי הצלם.

לפני תחילת הצילומים של המשימות הבמאי ואני מסבירים  לכל הצלמים את המשימה עצמה ואת תכנית הצילומים – היכן כל אחד ממוקם, ונותן דגשים שונים,  למעשה, אני נותן כמה שיותר מידע והנחיות.

לאחר  הבדיקות הרפואיות עוברים את המסלול עם המתחרים למתן דגשי בטיחות, בזמן זה שני עוזרי הצלם שלי מפעילים את מצלמות GoPro למצב הקלטה והמשימה מתחילה.

השנה הכנסנו הרבה צילומי דולי המוסיפים למראה של המשימה. המשימה לא נעצרת ומצולמת ברצף פרט למספר מצבים: אחד מהם הוא כשהמשימה היא משימת פירמידה ואחרי כל קטע יורדים מספר מתחרים ואז אני צריך לעצור את המשימה בשל שיקולים טכניים כמו הזזה של מצלמת הרחף, ואז בתיאום עם מנהל המשימות, נקבע היכן לעצור. לפעמים העצירה מתבקשת כיוון שהסיום של המשימה נמצא על במה בגובה חמישה מטרים ולא ניתן לצלם עם מצלמת הרחף מהקרקע, לכן בונים במה ענקית נוספת מהצד של נקודת הסיום, מפרקים את המנוף ומעלים אותו עם המצלמה על הבמה. הכול מתוכנן מראש ויש לכך זמן מיועד.

מיד לאחר המשחק צוות הצילום נעמד לטקס הסיום במקום מוכן מראש. הטקס מצולם וחוזרים לאי עם צוות הצילום."

משה דור

"נושא הסאונד שונה ממערך הריאליטי, כל מערך מבוסס על מערכות אלחוטיות של חברת אלקטרונסוניק המחוברות למיקרופון של סנקן. כל המקליטים האלחוטיים מתחברים למקליטים של sounddevices מדגם 388. בנוסף, אנחנו מחברים מיקרופון כיווני היושב על הקונסטרוקציה של המשימה", מספר משה דור. "במשחקים במים המצב מורכב יותר, יש לנו צוות גדול שעובד ק,שה מאוד כדי להביא את הקול הנכון. לאחר בדיקה של אמידות הכבלים למים הם מועברים מתחת לפני המים ומוטמנים בחול. בנוסף, כאשר יש משימה הכוללת שחייה, אחד מאנשי הסאונד יורד עם חליפת הצלה ומיקרופון 416 ושוחה במקביל (אנחנו מכנים אותו "סאונד-מן צף") למתחרים מחוץ לפריים כדי להקליט את האווירה האותנטית ביותר."

מועצת השבט
"הקמת האולפן של מועצת השבט הייתה אתגר לא פשוט", מספר עמית מאוטופיה. "השנה המועצה הייתה על המים כאשר המפלס של המים עלה וירד ובנוסף, חדר הבקרה היה מרוחק מאוד. בפועל, היו שני חדרים: אחד יועד לאנשי הצוות הטכני והחדר השני היה מרוחק עוד יותר ויועד לאנשי התוכן. בכל חדר היה מסך 40 אינץ' שהציג את כל המצלמות באמצעות דוחס של BlackMagic. בנוסף, לבמאי המצלמות, עורך התוכן והצלם הראשי היה מוניטור 17 אינץ' עם אפשרות של ניתוב לבחירה בין המצלמות. כל המצלמות חוברו בCCU לחדר הבקרה והן נשלטו בצורה מלאה כולל צבע. מכיוון שיוחאי הסביר את המורכבות של בניית המועצה, נערכנו עם כבלים מיוחדים שמאפשרים העברה של אות HD למרחק גדול יותר ומוגן מפני המים. ההתנהלות עובדת כמו אולפן טלוויזיה לכל דבר."

יוחאי מוסיף, "ישנן שש מצלמות בהן מצלמים הצלמים הפיליפיניים, כולל מצלמת רחף בה מצלם צלם ישראלי. כל המצלמות מקליטות על גבי הכרטיסים במצלמות. אחד הדברים האתגריים בצילם המועצה הוא התאורה השטח הנראה המצלמות עולה על רבע דונם ומכיל אלמנטים שונים, החל מהטבע הקיים או דברים כמו פסלים שהוכנו במיוחד עבור הסט. כל דבר מקבל טיפול בנפרד, זה לא אולפן טלוויזיה שפותחים פנסים, נדרשים כאן הרבה תכנון ומחשבה, צריך לשים פנסים על הר גבוה שכולו עשוי אבנים חדות וזה לא יאמן, אני עובד כבר שנים עם ג'ון ואנג'לו,  תאורן וגריפ מהפיליפינים  אני התחלתי איתם את "הישרדות" לפני מספר שנים, הם אנשי מקצוע מעולים ונעשינו חברים ואחים לפרויקט. יש להם את הידע לעשות את הבלתי אפשרי. אני מגיע לאתר ומאיר עם ציין לייזר על קצה של גבעה עם סלעים משוננים שאני רוצה פנסי תאורה עליהם ולאחר 20 דקות רואים כבר במה לתאורה, את הפנסים שמחוברים לחשמל, זה מדהים, ולכן יש לי אפשרויות בלתי מוגבלות. בגלל הגודל של המועצה, הכול צריך להיות מתוכנן, היכן עומדים הצלמים היכן ממוקם המנוף, היכן התאורה ממוקמת וצריך שכל אלו לא יכנסו לפריים בשוט פתוח. בפועל, אנחנו צריכים להאיר ולצלם אולפן שהוא יותר מ180 מעלות. כדי להאיר שטח כזה גדול יש לנו מגדלים בגובה 16 מטר ועליהם פנסי HMI  . את התאורה אנחנו בונים בשכבות, כל לילה אני יושב שם ולאט לאט מוסיפים אור עד שמגיעים לתוצאה הרצויה."

"הסאונד במועצה הוא אלחוטי וכולל מיקרופונים הצמודים למתחרים כמו במשימות ומידע מוקלט על מקליט סאונד הנמצא באזור הבקרה", מוסיף משה.

"אין ספק שהצלחת הסדרה טמונה באיכותו של כוח האדם. כל הצ'יפים ותיקים ויודעים את העבודה והעוצמה מושתתת על העבודה בצוות. זו עבודה מורכבת, מאתגרת וקשה עד לרמות המחייה והעובדה שיש שילוב בין הצ'יפים גורמת לתמונה להיראות כך על המסך."

צילום מהאוויר

אמון גדי אשרוביץ, צילום מיכה לובטון

על צילום הרחפנים היה אמון גדי אשרוביץ, צלם מומחה לצילום אווירי מחברת קרונוס. זו העונה השנייה שלו בהישרדות והוא מספר על חוויתיו:
״יצאתי לצילום העונה בפיליפינים כצלם-מפעיל רחפן. צילמתי ברחפן Phantom 4 pro גרסה 2 של חברת DJI ב-4k בקצב של 50 תמונות בשנייה.

ההיערכות לנסיעה התחלקה לשניים, ברמה הטכנית נדרשתי לדאוג לציוד, לקחתי שלושה רחפני גיבוי וציוד גיבוי נרחב וברמה האישית-מקצועית צפיתי בתוכניות של מדינות אחרות שצילמו באותו סט כדי להבין לקראת מה הולכים.

העבודה שלי היתה מגוונת והתפרסה על כל האלמנטים במשחק: צילמתי את המשימות הן לפני תחילתן בשלב של תיאור המשימה והן במהלכן (רוב הזמן ממרחק כדי לא להפריע לריכוז המתמודדים במהלך המשימה); צילמתי גם את משימות הדו קרב, את בקתת ההתדיינות ואת השיגרה של השבטים באיים. בנוסף, יצאתי לצילומי ויזואליה באיזור כדי לייצר מאגר צילומים לשימוש ההפקה של נופים, בעלי חיים, מפלים, שקיעות, זריחות וכל מה שיש לטבע להציע. נעזרתי באנשים מקומיים שמכירים מקומות מיוחדים שלקחו אותי לטיולים באיזור וחשפו בפניי פינות נסתרות ומקסימות. אחד הרגעים האהובים עליי היה לתפוס להקת ציפורים נודדות בפריים שלי.

העבודה בהישרדות לא דומה לשום דבר אחר, זו הפקה מאתגרת שעובדת מעכשיו לעכשיו, הכל נעשה בטווח זמן קצר, צריך להיות מוכן עם הציוד ועם השוט ואין זמן להתמהמה על הסט. העבודה האינטנסיבית והמעניינת גורמת לימים לחלוף מהר, אפילו שצילמנו בתקופת חגים שמרגישים בהם את הקושי בריחוק מהבית, מדובר בחוויה מיוחדת שאני שמח שהזדמן לי לחוות

מפרט ציוד

  • מצלמות גדולות: שבעה סטים ו2 גיבוי
    • PDW-800F
    • PMW-400
    • עדשות: – שעברו כיול צבעים מול המצלמות (RESET ZERO=0)
      • B4 Mount FUJI – WIDE /STANDARD/TELLE 9x
    • מצלמות ביוטי + הסברי משימה – SLOW
      • PMW-FS7
    • מצלמות תת מימיות שתי מצלמות
      • A7S II
    • מצלמות ראליטי: 15 מצלמת ושתי מצלמות גיבוי
      • PXW-X180
    • עשר מצלמות ראליטי night vision
    • עשרים מצלמות GoPro
    • ציוד נוסף
      • Ronin S
      • TRIANGLE JIMMY JIB CRAN 11m
    • קונטרול מועצה:
      • Full HD
      • ALL CCU Control
      • Multiview and switchers
    • קונטרול משימות:
      • FULL HD
      • ALL Wireless full HD no delay
        • HOLLY-LAND TECHNOLOGY
      • Multiview + switcher
  • ציוד סאונד
    • 15 מיקרופונים בום 416 של Sennheiser
    • 21 מיקרופונים אלחוטיים של Electrosonic
    • 15 מערבלי קול של Sound devices מדגם 302
    • 4  מקלטים של Sound devices מדגם 788
    • מקליטי ZOOM