הבימאי Alejandro González Iñárritu והצלם Emmanuel “Chivo” Lubezki היו צריכים להתמודד עם אתגרים משמעותיים בצילום הסרט The Revenant. הסרט עוקב אחר מסע ההישרדות של הצייד יו גלאס, שהותקף על ידי דוב גריזלי והופקר למוות על ידי עמיתיו. קור, לחות, לכלוך, הרבה צילומים ללא חצובות. הצילומים בוצעו בגובה של 3 קילומטרים בטמפרטורה של 34 מעלות מתחת לאפס.


רוב הצילומים בוצעו בשטח כאשר הצלמים מצלמים בשלג עד לברך, הנהרות קפואים במדבר אלברטה ובקולומביה הבריטית. רוב הצילומים בוצעו בתאורה טבעית. "שום דבר לא ישנה את המורכבות של הטבע והתאורה בטבע", אומר Lubezki, "חיוני לעשות את הסרט בדרך זו. כך אנו מראים את הדרך שהדמות עוברת."


שליש מהסרט צולם במצלמה החדשה של Arri, ה-Alexa 65 – מצלמה עם שבב הקרוב לגודל של 65 מ"מ פילם. העדשות שהשתמשו בהן היו עדשות שיוצרו על ידי Hasselblad. הוא מספר: "צילמו גם מעט במצלמת 65 מ"מ פילם, ואני במפורש מעדיף את Alexa 65. אוהבי פילם מדברים על "מרקם" של הרעש אבל זה ממש לא חסר לי, נראה שזה דבר שאנחנו מדברים עליו הרבה זמן, זה נראה כאילו אנחנו מצלמים מחלון מלוכלך. בעבורי הצילומים במצלמה נראים טבעיים יותר. אני לא אשתמש במצלמה הזו בעבור כל סרט אבל לסרט הזה זה היה מושלם.


Lubezki השתמש בעדשה 24 מ"מ (זהה ל-12 מ"מ בשבב 35 מ"מ) על מנת לצלם מקרוב את הפנים של דקפריו. "המצלמה מאפשרת לך אינטימיות ביחד עם מראה ברור של הסביבה. הרגשתי שמה שצילמנו במצלמה העביר באופן מדויק את אותן דקויות של הטבע, הצבע של השלג, ענפי העץ ועוד."


חלק ניכר מהסרט צולם במצלמת Alexa M ללא חצובה (ניתן להפריד בין ה"מוח" לאלקטרוניקה של   המצלמה) עם עדשה 12 או 14 מ"מ. במצבים שונים המצלמה עם mattebox נגעה כמעט בפנים של דקפריו.


לכתבה המלאה