הסופר בול היה תמיד אחד מאתגרי הצילום החי הגדולים בעולם הטלוויזיה וכך יהיה גם ביום שני (מחר), בעת העברת המשחק בין קבוצת Denver Broncos לקבוצת  Seattle Seahawks. השידור יופק על ידי Fox Sports  וג'רי סטיינברג, סגן נשיא בכיר במחלקת ההפקות, אומר: "היקף הפרוייקט הוא עצום, בין השאר משום שאנו משדרים מאתרים שונים. המשדר יועבר באנגלית ב- Fox ובספרדית ב-Fox Deportes. הצופים יוכלו לראות את המשחק גם באתר FoxSportsGo.com או באמצעות Fox Sports Go לאייפד בשתי השפות.


בנוסף יהיה סיקור מניו יורק וניו ג'רזי וכן שידור של צילומים הקשורים למשחק שנעשו בתאריכים קודמים ב- Fox, Fox Sports 1, רשתות מקומיות של FOX, Fox Deportes, Fox News, Fox Business, FX, FXX, FXM, National Geographic ו-MundoFox.


 


בפאתי איצטדיון MetLife Stadium יוקצו כ-500 ממ"ר למשרדים ולמערכות עריכה ועוד 600 ממ"ר למערכות טכניות שיאוכלסו ב-4 חדרי שידור. באצטדיון עצמו יוצב אולפן זכוכית בגודל 6×6 מטר. בניו יורק יופעל אולפן דן מפלסי של 12×12 ולידו מנוף צילום של Techno שניתן להגדלה  4-15 מטר. השידור המרכזי יופק באולפן במנהטן בעזרת שתי ניידות הפקה, ניידת שידור ללווין ו-10 קרונות הפקה. מערכות עריכה נוספות יוצבו במלון Millennium, ניידת שידור לוויינית נוספת ברחוב 47 וכן שני קרונות נוספים.


הצוות, שמונה יותר מ-600, יפוזר בין מרכז ההפקה בטיים סקוור לבין האצטדיון. ההפקה תשתמש ביותר מצלמות רובוטיות, ובמצלמות באיכות 4k, כדי שניתן יהיה להשתמש בחומר לשידורים חוזרים באיכות המקסימלית.


FOX מתכוונת להשתמש בטכנולוגיות חדשות. למשל, מערכת המעקב אחר שחקנים  ChyronHego TRACCAB, ומערכת Telestrator לשילוב גרפיקה בזמן אמת. כמו, למשל, חלון ובו פרטים על השחקן שמתלווה אליו תוך ריצתו.


 


אחד הדברים שנלקחים בעת הצילום, הוא השידור החוזר באיכות  4k. היתה זו CBS שהשתמשה בשנה שעברה לראשונה במצלמות 4k בסופר בול. היום שיתוף מצלמות כאלה כבר מוטמע  בתהליך העבודה. Fox תשתמש בשש מצלמות F55 של סוני עבור השידור החוזר וכן כדי שאפשר יהיה להקרין בבהירות את המצבים שלמעשה קבעו את תוצאת המשחק. 


"מדובר בזווית מאד קריטית במשחק", אומר סטיינברג. "כבר היו מקרים שרק השידור באיכות הגבוהה, הצליח להראות בדיוק מצבים שהיו במחלוקת – דבר שלמעשה קבע את תוצאת המשחק…"


משחק הסופרבול הזה הוא למעשה הראשון שמתקיים בחורף ובאצטדיון פתוח. לכן פיתחה  Fox בשיתוף עם Autodesk את Fox Weather Trax מערכת שתדמה את תנועת האוויר ואת כיוון הרוח בתוך האצטדיון, ובעזרתה ניתן יהיה לנתח כיצד הדבר השפיע על הזריקות והבעיטות.


הדמיה של תנועה הרוח


 



 


בעייה נוספת ש-FOX נערכה לגביה, היא מנזק האוויר הקר שעלול להשפיע על תפקוד המצלמות ועל נקיון העדשות. סטיינברג מספר שלשם כך הוכנו כסויי-קור מיוחדים למצלמות, וכמובן גם לאנשי הצוות.


 


משאיות ומצלמות


הניידות שלך חברת  Game Creek Video מצויידות בכלים של Grass Valley, Sony, Pesa, EVS, Canon, Level 3, Vizrt, ChyronHego ו-.Calrec בסך הכל יופעלו 9 ניידות של  Game Creek Video מתוכן 5 באצטדיון והשאר במרכזים שונים בעיר. הרוב מתוך  50 המצלמות הן HDC 1500 וHDC 2500 של סוני וכולן מצוידות בעדשות Canon.


14 מצלמות הן רובוטיות, כלומר: ניתנות להפעלה מרחוק, כולל צידוד, הגבהה ושינוי אורך מוקד. זהו המספר גדולה ביותר של מצלמות רובוטיות ששימשו אי פעם בשידורי Fox Sports . לצילום חומרים עבור הילוך איטי, ישמש הפתרון של סוני שמבוסס על מצלמות 3300 באיכות HD ומצלמות Vision Research מסוג X-MO slow-motion. סך הכל ישמשו 8 מצלמות להילוך האיטי .


 


ציוד הפקה


בדרך כלל FOX משתמשת באירועי NFL בעשר מערכות לשידור חוזר של חברת EVS. בסופר בול יעשה שימוש ב-18 יחידות. מערבלי תמונה בניידות הם של Grass Valley. בעיקר דגם Kayenne ומספר יחידות בודדות של Kayak.


Pesa מספקת את רוב ציוד הניתוב, כולל מערכת התשתית וחברת Calrec מספקת את רוב מערבלי הקול. Game Creek מספקת מערכת VoIP לתקשורת בין טיים סקוור לאיצטדיון.


 


הסופר בול חוגג 25 שנה וישתמש הפעם בציוד של Level 3, המשלב טכנולוגיית Vyvx VenueNet+ כדי לכסות את האתרים שכוללים את מערכת ההפקה בטיים סקוור ובאיצטדיון. התקשרות כולה מבוססת על רשת סיבים אופטיים מהדור השלישי.


הווידיאו יועבר בשירותי דחיסה של JPEG2000. בנוסף לשידורים בזמן המשחק FOX תעביר את התכנים בטכנולוגיה זו גם לפני וגם אחרי המשחק וכן לערוצים נוספים.


בסך הכל הכוונה היא להעביר כ-5,000 שעות של תכנים שיצולמו, יקודדו וישודרו במערכות Vyvx VenueNet+


 


לכתבה המקורית