יותר מ-250 איש, עשרות מצלמות, 19 מוקדי שדור, עשרות סיבים אופטיים,  אולפן על הגג ורחפן אחד – זה מה שחדשות 10 הפעילה ביום הבחירות.


פרוייקט עצום – אומר דישון בילגורי, סמנכ"ל טכנולוגיה של ערוץ 10. לדבריו, מאחר שהיה ברור שמדובר במספר רב של מרואיינים – האופציה של שימוש באולפן הקיים בבית הוורד בגבעתיים – ירדה מהפרק ובין האפשרויות השונות נבחרה זו של הקמת אולפן על גג בניין עיריית ת"א "מקום שיש ממנו נוף נהדר גם בשעות אחר הצהרים וגם בשעות הערב והלילה".


בערוץ 10 כבר התנסו במיקום הזה בזמן מבצע צוק איתן. האולפן שנבנה הוא בסך הכל 6×7 מטרים – אבל הוא מאפשר צילם מזוויות שונות, שמשתלבות בנוף בחוץ, ויכול לאכלס משתתפים רבים.


מבחינת שליטה – זו מתבצעת מבית הוורד. כל מצלמה מגיעה בערוץ נפרד לקונטרול בבית הוורד כך שמבחינת צוות הקונטרול הריחוק הגיאוגרפי של האולפן לא משפיע על אופי העבודה. ביום יום יש לערוץ 10 שני אולפנים – בגבעתיים ובבית הוורד – וכל אולפן יכול לשלוט על האולפן השני, בנוסף למצלמות שמחוברות ישרות למרכז הניתוב, ישנן שתי מצלמות על מנופים. האחת ממוקמת על הגג עיריית תל אביב והשניה ברחבת העירייה. ברחבה אנו נקרין באמצעות שישה מקרני פנסוניק PT-dz21 (20,000 אנסי) שסופקו על ידי סקרין לייט תמונות וגרפיקה. רחפן של קרונוס שאות יומר ל-SDI ויוזן לניידת של אולפני הרצליה, שמשמשת כגיבוי ומבצעת שליטה טכנית בסינכרון המצלמות של GV מדגם LDK 8000ELIT, תיקוני חשיפה צבע ועוד (CCU).


בסך הכל נשכרו 6 סיבים אופטיים מהעירייה לבית הוורד ו-4 סיבים חוזרים שנשכרו מבזק. חלק מהסאונד הגיע על רשתות IP. המיקרופונים והאוזניות הזעירות של המנחים ישולבו באות הווידיאו שיועבר על הסיבים האופטיים. לאולפן בעירייה נוספים כ-18 מקורות נוספים. למשל: ב-11 מטות המפלגות שלפי הסקרים יעברו  את אחוז החסימה, וועדת הבחירות מחוברת באמצעות סיבים אופטיים. 6 ערוצים נוספים שמחוברים באמצעות LIVEU להעברת ווידיאו על רשתות סלולריות –  מיועדים לכיסוי חריגים או למעקב נייד אחרי אישים.


תצוגת התוצאות וכן הערכות יוצגו באמצעות מערכות גרפיות תלת ממדיות של חברת אורעד ויוקרנו על קיר ווידיאו שהוקם באולפן השקוף, וברחבת העירייה. חלק מהגרפיקה מבוצעת על ידי חברת SR מדיה.