במסגרת ההשקה של NGN של בזק, AVCOM הנציגה של חברת LifeSize שילבה 13 מערכות ועידה באיכות HD ברוחב פס של 40 מגה בייט.


 


במסגרת ההשקה של שיטת התקשורת החדשה של חברת בזק, המאפשרת תקשורת בקצבים של עד 50 מגה בייט לשנייה (באמצעות סיבים אופטיים), החליטה בזק להציג בצורה המוחשית ביותר את יכולת הרשת וזאת על ידי העברת וידאו (אחד הדברים המורכבים ביותר לביצוע בזמן אמת) מישראל (נמל ת"א) לניו יורק (רחוב ברודווי, כיכר טיימס סקוואר). חברת AVCOM, הנציגה של חברת LifeSize, יחד עם פרומרקט, בנתה מתחמים כפולים שיאפשרו תקשורת דו כיוונית בזמן אמיתי.


מימן לשמואל קורי קורקוס בעלים של חברת KVS  וארז פז מנכ"ל AVCOM"זו הפעם הראשונה שפרויקט בקנה מידה כזה מתבצע בעולם", מספר עופר שדה, מנהל פרוייקטים מחברת AVCOM. "התקשורת המהירה מאפשרת לנו להעביר מידע במהירות ואמינות ללא עיקוב של וידאו באיכות HD".


"במסגרת הפרויקט הותקנו 12 מערכות דו כיווניות (24 מצלמות) של מערכות שיחות וידאו של חברת LifeSize. כל המערכות חוברו לתשתית של בזק עם תקשורת באיכות של 1280x720pבקצבים של 30 תמונות בשנייה. מתוך 12 המערכות שולבו חממערכות אישיות ש עמדות אישיות שאפשרו לבאי המתחם ליצור קשר עם אנשים. במקביל בניו יורק חמשת העמדות ששולבו היו מסוג של LifeSize Expres וכללו מעבד ומערכת צילום ללא אפשרות של ציוד ושינוי מוקד. 7 מערכות נוספות מסוג LifeSize Room 200 מאפשרות שליטה מלאה גם על המצלמות כולל אפשרות לשליטה על רמות הדוחסים ועוד. בנוסף היתה לנו מצלמת כתף שחוברה לאחד המערכות, ואפשרה להעביר תמונות ממקומות שונים.


כל המצלמות עבדו משעה 16:00 עד 24:00 והעבירו את האירועים מהאתר בניו יורק לארץ וחזרה. בין האירועים שעברו היו גם ברכות של סגן ראש עיריית ניו יורק לחולדאי, ראש העיר של תל אביב, שירה בציבור עם עינת שרוף בזמן שעינת הייתה בניו ימערכת משיכת החבלורק, משיכת חבל וירטואלית כאשר בצד אחד מושכים בארץ ובצד השני מושכים בניו יורק וכולם רואים את כולם. החבל מחובר למתמר המנתח את כוח ועומס המשיכה ומעביר את המידע לצד השני ובהתאם להתנגדות המנוע משחרר או מושך את החבל. המיקום של המצלמות התבצע בצורה כזו שהיו לנו צילומים שהקיפו את כל הכיכר בניו יורק או את הנמל בתל אביב עם מצלמות המותקנות במרחק של 300 מטר על מנת לספק תמונה כללית של האירוע גם לצד השני.


בפועל, המידע המצולם נדחס ביחד עם הסאונד והועבר לצד השני. בצד השמצלמות נשלטותני המידע נפרס ומסונכרן לסאונד תוך שמירה על תאימות לשפתיים ומוצג על גבי מסכי הלדים הקיימים כאן ובארה"ב. אחד הדברים המשמעותיים הינו עיקוב הוידיאו, שכן כאשר אנו צופים בטלוויזיה המתבצע בשידור בחו"ל ומשודר לארץ ניתן לראות שלוקח זמן למרואיין להגיב למראיין השני, בגלל העיקוב של המידע. המערכת הזו מאפשרת עיקוב של 135 מילישנייה שבפועל למעשה לא מורגש (זמן אמיתי) וכל זאת באיכות HD.


הקו שמחבר את המערכת הינו מסוג NGN ואנו מאפשרים העברה של כל המידע ב-13 ערוצי וידאו וסאונד הלוך וחזור (בפועל 26 ערוצי וידאו), ל-13 מערכות הועידה היו 12 ערוצים של המצלמות שהקהל יכול לראות וקו נוסף שהקמנו לצרכי בקרה בינינו לבין ניו יורק. כל הוידיאו ומידע נוסף עבר על 40 מגה בייט ובנוסף חיברנו קו נוסף של 40 מגה במקרה שהקו יפגע.מערכת הניתוב


הניתוב למסכים התבצע על ידי העברה של כל המידע למטריצה קומפוננט באיכות HD, וכל צד החליט מה הוא מציג על גבי המסכים. בארץ קיימים 4 מסכי לדים של ברקו באיכות גבוהה של 4 מ"מ, המאפשרים תצוגה של HD. וזאת בנוסף לתגבורים של מסכי פלזמה המפוזרים במתחם.


הקמת הפרויקט התבצעה על ידי AVCOM גם בארץ וגם בניו יורק. אנשים שלנו נמצאים כעת בניו יורק ומבצעים את העבודה. אחד הדברים היפים במערכת היא היכולת שלנו לנהל את הפרויקט מנקודה אחת, וכך למעשה אנו מנהלים את הפרויקט מהארץ, כולל שליטה על החומרה הנמצאת למעשה בניו יורק. מערכת השליטה על כל 13 הערוציםבכל מצב נתון ניתן לראות מי נמצא בשיחה, מה הרוחב פס שהוא תופס, מה הסטטוס שלו. וכך ניתן גם לשלוט על תנועת המצלמה עצמה. במקרה של בעיות אנו מקבלים התראות ויכולים לכייל ואפילו לבצע אתחול של החומרה הקיימת בניו יורק מהארץ. האנשים שלנו הנמצאים בניו יורק נועדו לפתור בעיות פיזיות כגון החלפת חומרה או אם נקרע כבל ועוד אולם כל התפעול של הדוחסים נשלט ומנוהל מהארץ.


"חשוב לציין כי אנו מעבירים את הוידיאו בפורמט "H.264, מוסיף עופר "זהו הסטנדרט של התעשיה לפורמט HD ואנו יכולים לשדר באיכות של HD, 30 תמונות ושנייה, כאשר יש לנו רוחב סרט של 1 מגה. במקרים שאין רוחב סרט ברמה זו האיכות יורדת לאיכות SD"


אבי גבאי, מנכ"ל בזק אמר באירוע כי, "בזק גאה להפיק פרוייקט ענק וייחודי זה, אשר חושף את היכולת המופלאה של טכנולוגיית ה-NGN שבזק השיקה לאחרונה ומודה לעיריית תל אביב-יפו על שיתוף הפעולה. הטכנולוגיה מחברת בין יבשות וחשוב מכך, בין אנשים בצורה מהירה ובאיכות גבוהה. בזק מברכת את תל-אביב לרגל חגיגות 100 השנים לעיר ושמחה על האפשרות לחגוג עם תל אביב וניו-יורק בו זמנית".


 



צילום ראשי: אלירן אביטל