בתערוכת NAB2011 השיקה אדובי את גרסה 5.5 של Creative suite (ראה ידיעות באתר AV ידיעה 1, 2) ערכת התוכנות הפופולרית המאפשרות יצירה של תכנים בתחומי הוידאו, סטילס, דפוס, אינטרנט ועוד. ראיון עם הדס גרשנבל, מנכ"לית קוויקסופט, נציגת אדובי בישראל


 


אדובי מכריזה על CS5.5  מה תוכלי לספר על משמעותה?


אדובי הכריזה ביום ה-11 לאפריל על גרסאות עדכניות של  משפחת מוצרי ה 5 תחת הכותרת CS5 is evolving. כלומר אין פה השקה של מוצרים חדשים אלה פיתוח משמעותי של מוצרי ה CS5 הקיימים. זו אסטרטגיה חדשה של אדובי שלפיה גרסאות חדשות כמו CS4 ,CS5 עברו למעגל חיים בן שנתיים, ואילו גרסאות "אמצע הדרך" נועדו לאפשר למעצבים ומפתחים להישאר מעודכנים עם התפתחות הטכנולוגיה ובעיקר מהפכת התקשורת הניידת כגון: מחשבי הלוח ( Tablets), טלפונים חכמים ועוד.


 


 מה החשיבות של ההתפתחות הטכנולוגית הזו מבחינת המוצרים של אדובי?
היום צרכנים צורכים תוכן בדרכים מגוונות, בהתקנים שונים, בגדלי מסך שונים. מדובר על מכשירים סלולריים, מחשבי לוח (tablets) של חברות שונות, וגם במחשב הביתי. אדובי שמה לה למטרה לספק למפתחים ולמעצבים סביבה מתאימה לפיתוח עבור מירב ההתקנים המובילים בשוק.


 


כל החידושים במוצרי ה CS5.5 קשורים לפיתוח להתקנים שונים?
לא. אדובי הוסיפה ושיפרה יכולות גם בתחום מוצרי הוידאו המובילים שלה- פרמייר פרו, אפטר אפקטס ואודישיין.


 


מה הם החידושים המובילים בתוכנות העדכניות?


למשתמשים מתחום הוידאו והפוסט פרודקשיין אדובי הוסיפה ושיפרה את פרמייר פרו ואפטר אפקטס והוסיפה את אודישיין CS5.5  לחבילות הוידאו.
נתחיל מה
Warp stabilizer  כלי לביטול רעידות באפטר אפקטס שמציב סטנדרטים חדשים בייצוב התמונה והתנועה. ביצועים משופרים, פעולות רינדור ועיבוד מהירות יותר, תמיכה בכרטיסי וידאו  נוספים, מנוע מרקורי עכשיו גם במחשבים ניידים, עוד אפשרויות ליצירת אפקטים מורכבים באפטר אפקטס, ועוד.
אדובי הוסיפה לחבילות הוידאו את
אודישיין  (במקום Soundbooth שהיה בחבילות ה cs5) שניתן להתקנה בפיסי  ובמקינטוש, ונותן מענה מקצועי לכל מה שקשור לסאונד בוידאו – הקלטה, מיקסוס ועידון הקול.


עבור מעצבים בתחום הפרסום וההוצאה לאור החידוש המעניין ביותר הוא בניית עיצובים למחשבי לוח (Tablets), באינדיזיין CS5.5 – הוסיפו ושיפרו כלים ליצירת ספרים דיגיטליים שמיועדים למגוון רחב של מחשבי לוח כולל Ipad, אנדרואיד ועוד. מדובר על 2 פורמטים:


קובץ אינדיזיין שניתן לארוז אותו בפורמט חדש  של קובץ דיגיטלי הנקרא Folio ויש לו יכולות אינטראקטיביות מפותחות כגון הוספת וידאו, היפר קישורים, מצגת תמונות ועוד.  מסמכים כאלה ניתן יהיה להעלות לשרת ה Adobe Digital Publishing להמשך ניהול והפצה במגוון טאבלטים.
והפורמט הנוסף קובץ אינדיזיין שניתן לייצא ל-
EPUB  גם הוא פורמט של ספר אלקטרוני (eBook) יכולת שהיתה קיימת ועברה שיפור משמעותי בגרסה CS5.5.
הנושא הוא חם, יש לו ביקוש ועניין ואנחנו בקוויקסופט מתכוונים לתת מענה נרחב בנושא  ולעניין את המוציאים לאור ועיתונים להפוך את התכנים שלהם לאפליקציות שאפשר להוריד מחנות האפליקציות.


עבור המפתחים ל web – אדובי שיפרה בדרימוויבר את הפיתוח ב  HTML5  ו CSS3, ובפלאש פרו  את כלי הפיתוח למגוון פלטפורמות והתקנים כמו אנדרואיד, BlackBerry, OS Tablet ועוד.
בדרימוויבר הוסיפו את ספריית ה
JQuery Mobile Integration – ספריית הג'אוה סקריפט הפופולרית המפשטת הוספת אינטראקטיביות,  ואת הפאנל החדש Multiple Preview.


אדובי עדכנה  את סביבת הפיתוח של פלאש בילדר  והוסיפה תמיכה בפיתוח למובייל.  כמו כן חיזקה את הקשר בין מפתחים בפלאש בילדר למעצבים בפלאש קטליסט.


עכשיו מפתחים יכולים לכוון את העבודה שלהם למגוון גדול של התקנים ניידים תוך שימוש בכלי הפיתוח ל  Web  של אדובי.


 


איך קוויקסופט מתכוונת לקדם את המוצרים החדשים?


ב-22 ליוני אנחנו עורכים ארוע מיוחד לכבוד צאת חבילת ה CS5.5 ובו נדגים את החידושים העיקריים במגוון תוכנות – אינדיזיין, פוטושופ, מוצרי הוידאו וה Web. האירוע יתקיים במלון דניאל בהרצליה בין השעות 15:-19:30 לפרטים נוספים


באירוע אנחנו מארחים את חנה מסר,  מומחית של אדובי הפועלת בארה"ב. היא תדבר על אחד הנושאים המעניינים ב Indesign CS5.5   והוא עריכת תכנים לפרסום בטאבלטים iOS, Android ו Playbook החדש של בלאקברי. וכן חבילת השירותים של אדובי Adobe Digital Publishing המסייעת בהוצאה לאור, מכירות וניתוח תכנים על אותם מגוון התקנים. 
כמו כן 2 מרצים מישראל, מדריכים מוסמכים של אדובי –  גיא לב בתחום האינטרנט וערן שטרן בתחום הוידאו.  גם הם ידגימו את החידושים החשובים ביותר בגרסה הזו.


 


בנוסף אנו מקיימים סדנאות בבית הפתוח של קוויקסופט בנושא התוכנות של אדובי.  הסדנאות הן  ללא עלות וכרוכות רק ברישום. בימים אלו אנחנו מתחילים בסדנאות בנושא החידושים בתחום הוידאו, וגם מארחים את קבוצת הדיון פלאש ופלקס ישראל לסדנה העוסקת בתחום הפיתוח בכלים העדכניים של אדובי.


 


בפורטל של קוויקסופט יש סרטונים בעברית המדגימים את החידושים ב CS5 ואנחנו מקבלים משובים מצויינים.נשקול לעדכן לסרטונים בגרסת ה CS5.5.


 


קוויקסופט עושה צעד נוסף לקראת לקוחותיה –  בקרוב יצא ספרון בעברית עבור התוכנות 


 Photoshop Elements  ו Premiere Element – התוכנות המובילות של אדובי לעריכת תמונה ווידאו המיועדות ללקוח הביתי הרוצה לקחת את החומרים שצילם ולבצע עריכה בלי צורך בידע מקצועי. את הספרונים אפשר יהיה לקבל בעת רכישת התוכנות בחנויות נבחרות. המטרה לאפשר ללקוחות התחלה מהירה ובטוחה בשימוש במוצרי האלמנטס. 


אני ממליצה למשתמשי מוצרי החברה, לעקוב באתר של החברה אחר הנושאים של הסדנאות, בנוסף אנו שולחים מידע נוסף לנרשמים, משתמשים שמעוניינים להרשם נא לשלוח את הפרטים לדואל


 


תוכלי להתייחס לפרסום של אדובי בעניין  ה subscription-based pricing plan ? האם זה אומר שנוכל בקרוב "לשכור" מוצרים של אדובי?
השירות הזה של אדובי עומד להתקיים במספר ארצות, אבל לא בישראל. לפחות לא בשלב הזה.  קהל היעד של השירות הזה הוא בעיקר מי שצריך את התוכנות לפרוייקט זמני, חד פעמי, פרילנס. חברות גדולות, סטודיו לעיצוב וחברות פרסום אשר משתמשות במוצרים באופן קבוע, שיטה זו לא משתלמת עבורם ולהם כדאי להמשיך בשיטת הרישוי הקיימת. השירות אף לא מיועד למוסדות חינוך ולמוסדות ממשלתיים.


אדובי הינה החברה המובילה בתחום פתרונות וידאו, צילום, דפוס ועוד וחברת קוויקסופט המייצגת את אדובי כבר שנים בישראל, מאפשרת למשתמשים את החוויה, התמיכה, וגישה ישירה לחברה מובילה זו מסכמת הדס


 


לינקים