במאמר ארוך מאוד, Erik Naso מספר למה הוא החליט לרכוש את המצלמה של סוני FS-7. הוא כותב: מאז שמכרתי את המצלמה C-100 לפני מספר חודשים הרבה אנשים שאלו אותי למה בחרתי את המצלמה FS-7 של סוני. עבדתי עם C-100 חודשים רבים ואני חושב שהיא מצלמה מעולה, לא מושלמת, ומעולם לא ציפיתי למצלמה מושלמת, זה פשוט לא קיים, אבל ניסיתי למצוא את המצלמה הנכונה בעבורי. במאמר הוא שואל את השאלות הבאות ועונה עליהן:


·         כמה כסף אני יכול להוציא?


·         כמה עולה לצלם מבחינת:


מדיה: סוג המדיה ומהירות


סוללות: סוג הסוללות של סוני או מתחרים


האם צריך מכתוף


עדשות: שימוש בעדשות קיימות, שילוב של מתאמים


אביזרים


הדרכה: הדרכות הקיימות ברשת


אז למה רכשתי את המצלמה:


אחת הבעיות שיש לי עם מצלמות הנה המקודדים שבהם משתמשים, ורציתי מקודד שהוא טוב יותר מ-8 ביט 4:2:0. סיבה זו מבטלת כמות גדולה של מצלמות, הצילומים שביצעתי ב-C100 היו ביחד עם המקליט Ninja, וזה כואב. עוד סוללות ומדיה שצריך לעבוד איתן. בנוסף, חיבור של המקליט למצלמה מקשה על תפעול המצלמה, במיוחד כאשר מצלמים ללא חצובה. המקודד הפנימי של FS7 הנו טוב, 10 ביט, 4:2:2, XAVC-I. הארגונומיה חשובה ופחות שימוש במתקון זה דבר טוב יותר. רציתי יותר קצבי צילום.


המצלמה FS7 היא ארגונומית יותר מרוב המצלמות עם שבב גדול נכון לעכשיו, לא מושלם. דומה למצלמת URSA Mini, ולא בחנתי אותה כיוון שאין לה תאריך אספקה. מהניסיון שלי במצלמות Blackmagic קיימים באגים וחוסר בפונקציות עם ההשקה. לסוני יש בעיות במצלמות כמו גם לקנון, אבל הבעיות של  Blackmagicהן הגרועות ביותר. המחיר של URSA Mini 4.6K זהה למצלמת FS7 או C300 Mark II, והמחיר יהיה יקר יותר לאחר הוספה של מדיה וסוללות.


מחיר הוא דבר חשוב מאוד בעבורי. אני לא יכול להרשות לעצמי מצלמת C300 Mark II (16k דולר). בנוסף למחירי המדיה והסוללות זה יוצא  יקר מאוד. ה-C100 Mark II לא מספקת בעבורי. המקודד במצלמת סוני FS5 בסדר אבל הוא 8 ביט ב-4k וב-HD 10 ביט, אני חושב שמצלמה זו תהיה להיט גדול ואני ממליץ עליה לצלמי DSLR שרוצים להתקדם. זוהי מצלמה מצוינת כמצלמה שנייה, מצלמה קלה וידידותית לגמבלים. רק לא להוסיף עליה מגוון מתקונים, צריך להשתמש בה למה שהיא מיועדת, מצלמה קלה לצילומי run and gun.


מצלמת FS7 אטרקטיבית מאוד מבחינת מחיר ( 8kדולר). מצאו מצלמה יד שנייה ותחסכו עוד יותר, כפי שאני עשיתי. יש לה מקודד טוב ואין צורך בהרבה התאמות, היא מתאימה לי ברוב הפריטים ברשימה שלי.


 


למקור המאמר