סנדיסק, הכריזה בתערוכת Cebit על כרטיס ה- miniSD, כרטיס זיכרון Flash זעיר, שלדבריה הוא הקטן בעולם, אשר תוכנן ופותח במיוחד עבור דרישות שוק הטלפונים הסלולאריים. ה- miniSD פותח על ידי מרכז הפיתוח של סנדיסק בישראל, אשר היה שותף גם לפיתוחו של כרטיס ה- SD (Secure Digital.


"כרטיס ה- miniSD הוא, כנראה, אחד המוצרים היותר חשובים אשר סנדיסק הכריזה עליהם בשנים האחרונות", אומר אלי הררי, נשיא ומנכ"ל סנדיסק. "הטלפונים הסלולריים שהושקו השנה שונים מקודמיהם ביכולות המולטימדיה המפותחות שלהם, הכוללות מצלמות, נגני MP3 ושימוש בהודעות אינטרנט, והללו, ללא ספק, ידחפו לכיוון אימוץ כרטיסי זכרון שליפים".  לדברי הררי, העובדה כי מתחזקת מגמת אימוץ טלפונים סלולריים, הכוללים מצלמות מובנות, וכי בהמשך השנה צפויים דגמים בעלי רזולוציה של 1, או 2 מגה-פיקסל, מחייבת כרטיסי אחסון בעלי קיבולות גדולות במיוחד וזהו השוק של סנדיסק.  


לדברי שמעון סטולרו, מנהל מרכז הפיתוח של סנדיסק בישראל, הכרטיס החדש קטן בכ- 40 אחוז בשטחו – גודלו הוא: 21.5 מ"מ אורך, 20 מ"מ רוחב והוא בעובי 1.4 מ"מ. הוא יוצע במגוון קיבולות, מ- 16MB ועד 256MB (קיבולת אשר תהיה זמינה לקראת המחצית השניה של 2003).


כדי להגיע לכמה שיותר משתמשים, יוצעו כרטיסי ה- miniSD למכירה יחד עם מתאם כרטיסי SD. כך יוכלו הצרכנים להשתמש בכרטיסים הן במכשירים שבהם חריץ miniSD והן במכל שאר המכשירים בעלי חריץ ה- SD הרגיל. מחיר כרטיס בנפח 32MB עם מתאם יעמוד, לדוגמה, על US$29.