כצפוי במסגרת אירוע המפתחים של AdobeMAX conference החברת מבצעת מהלך מהפכני שמחייב את המשתמשים המעוניינים בשימוש בגרסאות האחרונות של תוכנות אדובי הפופולריות רכישה של המנוי חודשי שיתבצע באמצעות דרך שירותי ענן משמעות הכרזה זו כי אוספי התוכנות המשווקות תחת השם Creative Suite או CS לא יהיו זמינות יותר, הגרסאות החדשות יקראו CC (Creative Cloud) ויהיו זמינות מחודש יוני. תהליך זה היה צפוי ושמועות לגביו כבר פרסמנו בעבר במיוחד בתערוכת NAB בחודש שעבר עם ההרחבות של מערכת הענן של החברה.


תמורת התשלום החודשי יהיה ניתן להוריד את התוכנה למחשב להתקין אותה ולעבוד כמו בעבר גם ללא חיבור אינטרנט פעיל. התוכנה תהיה במחשב של המשתמש ורק העדכון או ההפעלה יהיו בענן (יצטרכו להתחבר לרשת אחת לחודש בלבד, למרות זאת החברה הודיעה כי התוכנות יעבדו ללא חיבור לאינטרנט לתקופה של 180 יום). לדברי החברה שיטה זו תאפשר למשתמשים את הגרסאות המעודכנות ביותר כולל יכולות חדשות שבעבר היו מתפרסמות רק עם השקת גרסה חדשה בנוסף בענן יהיו כלים, תבניות, דוגמאות, גופנים וכו' שייתנו לאמן יכולות גדולות יותר מבעבר, שירות זה יחל מחודש יולי.


למשתמשים שלא מעוניינים בשירותי ענן יהיה בינתיים ניתן לרכוש את גרסאות CS6  ללא צורך ברכישת מנוי  אבל לא יהיה ניתן לקבל את העדכונים האחרונים שפרסמנו במסגרת ההשקות של NAB, החברה בשלב זה תמשיך לפרסם עדכונים ברמת תיקון באגים והתאמה למערכות ההפעלה אך ללא יכולות חדשות.


מחיר המנוי החודשי – 50 דולר כולל 20 ג'יגה אכסון בענן, ללקוחות שיש להם את גרסה CS3 עד גרסה 5.5 ישלמו לתקופה של שנה 30 דולר משתמשים שיש להם גרסה CS6 ישלמו שנה ראשונה 20 דולר כמו סטודנטים ומורים. המנוי מאפשר התקנה בשני מחשבים שונים כולל מערכות הפעלה שונות (מק וחלונות), קיימת גרסה לקבוצה במחיר של 70 דולר למשתמש הכוללת אכסון של 100 ג'יגה כולל אפשרויות ניהול והתאמה. משתמשים קיימים יוכלו לקבל חבילה זו במחיר של 40 דולר מעכשיו ועד אוגוסט.


ההתחייבות למנוי הינה שנתית, משתמשים שמבטלים את המנוי יחוייבו בתשלום של 50% מהתקופה שנותרה.


נכון להיום לחברה למעלה מחצי מיליון משתמשים משלמים בשירותי הענן ויותר מ2 מיליון רשומים מההשקה באפריל 2012.


 


הודעה לעיתונות באנגלית