בכנס של הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו בנושא מערך שידורי טלוויזיה דיגיטלי קרקעי נכחו כמאתיים ספקים, יבואנים ויצרנים של ממירים לקליטת שידורי טלוויזיה דיגיטליים וכן נציגי גופי תקשורת ותוכן


 


הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו קיימה היום כנס בנושא מערך שידורי טלוויזיה דיגיטלי קרקעי אשר יפיץ את שידורי "הערוצים הפתוחים" (1, 2, 10, 33, 99). בכנס נכחו כמאתיים ספקים, יבואנים ויצרנים של ממירים לקליטת שידורי טלוויזיה דיגיטליים וכן נציגי גופי תקשורת ותוכן.


הפרויקט התחיל בחודש פברואר 2008 והמערכת צפויה להתחיל בשידוריה בחודשים יולי-אוגוסט השנה. עם תחילת השידורים יוכלו הצופים לקלוט את הערוצים שישודרו באופן חופשי, ללא תשלום, מלבד הוצאה חד פעמית של רכישת ממיר. בהתאם לחוק, המדינה תסבסד מחצית מעלות הממירים לאוכלוסיות החלשות.


במסגרת הכנס נסקרו המאפיינים הטכניים של מערכת ההפצה שמקימה הרשות השנייה. כמו כן הוצגו הדרישות הטכניות והתפעוליות מהממיר הדיגיטלי אשר יאפשר את קליטת השידורים. בין היתר הוסבר בכינוס כי השידור יעשה בתקן DVB-T בדחיסת וידאו MPEG-4. איכות השידור תהיה SDTV (איכות רגילה) עם אפשרות עתידית לשידורי HDTV (איכות גבוהה). כמו כן המערכת תתמוך בכתוביות סמויות לפי דרישה, לטובת קהל כבדי השמיעה ודוברי שפות שונות. מחיר הממיר מוערך בכ-400 שקלים.


מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר: "המהלך שמקדמת הרשות השנייה יביא לשינוי משמעותי בשירותי הטלוויזיה להם יזכה הציבור בישראל ויפתח אופציות נוספות לקליטת תכנים טלוויזיוניים. הקמת המערכת תגביר את התחרות בתחום השידורים לרווחת הצופים."


ניסים טל, המהנדס הראשי של הרשות השנייה, אמר: "הקמת המערכת מתקדמת בהתאם לציפיות. הטלוויזיה הדיגיטלית תאפשר צפייה בשידורי טלוויזיה באיכות דיגיטלית גבוהה. בכך תצטרף ישראל לשורה הראשונה של מדינות העולם אשר השיקו מערכות שידור דיגיטליות בשנים האחרונות."


מאפייני הממיר – PDF