כונן 2.5 אינץ בממשק SATA ובקיבולת של 32 גיגה ביט המיועד להחליף את הכונן הקשיח בשוק המחשבים הניידים


 


Sandisk מכריזה על כונן פלאש SSD של 2.5 אינץ שיחליף את הכונן הקשיח במחשבים הניידים


ענקית הפלאש סנדיסק מרחיבה את ההיצע של החברה בקו כונני ה-– SSD,  (Solid State Drive) המיועדים להחליף את הכונן הקשיח בשוק המחשבים הניידים, עם ההכרזה על כונן 2.5 אינץ בממשק SATA ובקיבולת של 32 גיגה ביט. ההכרזה על המוצר החדש, התואם למרבית המחשבים הניידים שיש כיום בשוק, מתבצעת כחודשיים בלבד לאחר שסנדיסק השיקה כונן SSD של 1.8 אינץ המיועד לשוק הניידים האולטרא-קלים  (הודעה באתר AV)


"הכונן החדש מבוסס על טכנולוגיית זיכרון פלאש, פותח בישראל ומיועד להחליף את הכונן הקשיח המכני בו משתמשים כיום במחשבים הניידים האישיים", אומר עמוס מרום, סגן נשיא ומנהל חטיבת מערכות המחשוב בסנדיסק. "המחיר לכל ג'יגה של אחסון SSD הולך ויורד, בעוד אנו מעריכים שנפח האחסון שלו רק יילך ויעלה בהדרגה. יצרני מחשבי הפי.סי. כמו גם הצרכנים עצמם, יגלו שהמעבר מהדיסקים המכניים והמועדים לתקלות לחוויית השימוש בכונני ה- SSD הוא קל משחשבו".


מרבית המחשבים הניידים המיוצרים כיום עושים שימוש בכוננים קשיחים של 2.5 אינץ. כונן  ה-SSD  החדש של סנדיסק מתאים בדיוק לחריץ ההרחבה הפנימי הקיים במחשבים, כך שיצרני הניידים יכולים לעבור לשימוש בטכנולוגיה החדשה בלא לשנות את התכנון הכולל של חומרת המחשב.


לכוננים מבוססי הפלאש של סנדיסק מספר יתרונות בולטים עבור יצרני המחשבים ולקוחותיהם:




  • אמינות. כונני ה- SSD מספקים בממוצע 2 מיליון שעות עבודה בין כשל מערכת אחד למשנה ו (MTBF) – פי שש בקירוב מאשר הכוננים הקשיחים של היום. אין בהם חלקים נעים, כך שהסיכוי לפגיעה בעת חבלה, או אי עמידה בתנאי מזג אוויר קיצוניים הוא נמוך בהרבה


  • ביצועים. המידע אל ומכונני ה- SSD נע בקצב של פי 100 מאשר מידע הנע אל ומכונן קשיח רגיל. מחשבים ניידים המצוידים בכונני ה- 2.5 אינץ של סנדיסק מעלים את מערכת ההפעלה "ויסטה" בגרסת Enterprise בפחות מ- 30 שניות והגישה לקבצים מתבצעת במהירות ממוצעת של 0.11 מילי-שנייה. מחשב המצויד בכונן רגיל יעלה את מערכת ההפעלה האמורה ב-48 שניות עם קצב גישה ממוצע לקבצים של 17 מילי-שנייה.


  • צריכת חשמל. לכונני ה SSD- דרישות מינימליסטיות בצריכת החשמל – עד לחסכון של כ- 50 אחוז בצריכה בהשוואה לכונן הקשיח הרגיל. המשמעות – חיי סוללה ארוכים משמעותית – יתרון ברור לכל הנמצאים בדרכים


  • קריר ושקט. היון ובכונני ה- SSD אין מנוע, מיסבים, או ראשים מכניים נעים, הם מייצרים הרבה פחות חום ורעש.

"האמינות הגבוהה של כונני ה- SSD מורידה את העלות הכוללת של הבעלות", אומר ג'וזף אנסוורת', אנליסט ראשי בחברת המחקר גרטנר. להערכת החברה, השימוש הכולל בכונני ה- SSD יעלה מ- 4 מיליון יחידות ב- 2007 ל- 32 מיליון עד שנת 2010.


כונן ה-2.5 אינץ בנפח 32 גיגה ביט זמין כיום ליצרני המחשבים במחיר התחלתי של 350 דולר.


 


הודעה לעיתונות באנגלית