משפחת מוצרי OMAP 3 חודרת לשוק טלפוני המולטימדיה, החל בטלפונים חכמים במחיר ראשון ועד מכשירי מולטימדיה מתקדמים ביותר


 


טקסס אינסטרומנטס הציגה את מעבד היישומים הראשון בתעשייה המסוגל לנגן וידאו באיכות HD (720p), המיועד למכשירי טלפון מתקדמים. פתרון ה-OMAP3430 הוא גם מעבד היישומים הראשון המשלב את תקן הגרפיקה החדש OpenGL ES 2.0, המספק גרפיקה תלת-ממדית מוחשית ביותר במכשירי טלפון והמאפשר להפיק חוויית משחק ניידת המשתווה לזו של התקני משחק נישאים. בנוסף, TI הציגה שני בנים חדשים למשפחת מעבדי OMAP 3 הניתנים להרחבה, אשר יסייעו ליצרני הטלפונים הניידים להוציא לשוק טלפונים חכמים בעלי יכולות מולטימדיה חזקות במחיר נמוך יותר.


מעבד היישומים התומך בנגן וידאו 1280x720p, מעניק למשתמש גישה ישירה לתוכני וידאו אישיים השמורים בפורמט הגדרה גבוהה. המשתמשים יכולים להעביר ולצפות בתכני וידאו בהגדרה גבוהה במכשיר הטלפון הנייד שלהם, או לחבר אותו למקרן או למכשיר טלוויזיה בעל מסך גדול, דבר המאפשר להם לקבוע בצורה גמישה את האופן והמקום לצפייה בתוכניות הוידיאו שלהם.


"נוכח ההתפתחות המתמידה בשוק האלחוטי, הגרפיקה התלת-ממדית והוידיאו המתקדם יחוללו מהפכה בחוויית המשתמש הנייד הודות לזמינותם של תכנים ושירותים חדשים", אומר מריו מוראלס, אנליסט ב-IDC.  "פלטפורמות סיליקון המספקות תכונות בעלות ערך מוסף למגזר השוק העליון וגם למגזרי הביניים, עשויות ליהנות מתנופה מואצת, נוכח דרישת הלקוחות לתכונות מצודדות יותר, כגון נגן וידאו של 720p וגרפיקה מתקדמת בטכנולוגיית OpenGL ES 2.0 – מרכיבים מרכזיים בהעשרת חוויית המשתמש בטלפון החכם".


 


TI מסתמכת על התשתית הטכנולוגית של ה-OMAP3430 ומציגה שני פתרונות OMAP 3 חדשים – המעבדים OMAP3410 ו-OMAP3420. משפחת מוצרי OMAP 3 עתידה לאפשר ליצרני הטלפונים הניידים להתאים את המוצרים שלהם באופן שייתן מענה לדרישות הביצועים ותג המחיר, החל במולטימדיה מתקדמת ועד טלפונים חכמים עתירי-תכונות. התאימות ויכולת ההרחבה (scalability) של הפתרונות החדשים מסייעת להקטין את זמן הפיתוח, להאיץ את היציאה לשוק וכמובן – חוסכת עלויות. יצרני הטלפונים יכולים לפתח מכשירים רבים המבוססים על פתרונות OMAP 3, העונים על דרישותיהם של פלחי שוק שונים, תוך השקעה נוספת מוגבלת בהיקפה. משפחת מוצרי OMAP 3 מתבססת על ההצלחה שקצרו מעבדי היישומים OMAP 2 וממשיכה לשמור על תאימות תוכנה מלאה עם ה-OMAP2430, דבר המאפשר לפשט את המעבר לפיתוח מכשירי טלפון עתידיים.


מידע נוסף על משפחת מוצרי OMAP 3,


 


"שלושת מוצרי OMAP החדשנים הללו יעלו את רף ביצועי הוידיאו והגרפיקה בטלפון הנייד לרמה חדשה ויאיצו את הגידול במגזר העליון וגם במגזר הביניים של השוק", אומר אלן מוטריסי, סגן הנשיא ומנכ"ל TI. "TI ממשיכה להוביל את החדשנות בתחום הטלפונים הניידים הפופולאריים, להביאם לרמות ביצועים חסרות תקדים ולספק יכולות גרפיקה ווידאו ברמות ללא תחרות".