קבוצה של מהנדסים מבית הספר Thayer של Dartmouth להנדסה עבדו קשה כשיצרו טכנולוגיית הדמיה חדשה שיכולה לשנות את הווידאו והצילום לנצח.
החיישן Quanta Image Sensor) QIS) כבר נקרא "הדור הבא" של מערכת חישה לאור, זה חיישן שיכול לשפר את איכות התמונות בתנאי תאורה קשים.
אחד הממציאים של QIS הוא אריק ר. פוסום (Eric R. Fossum), ממציא חיישן התמונה CMOS שהוא החיישן שקיים ברוב מצלמות הווידאו. הוא אומר: "השבב החדש מאפשר רגישות גבוהה יותר כולל עיבוד האות באיכות גבוהה יותר מאשר השבבים הקיימים כיום, אפילו בתנאי תאורה קשים"

QIS מדווח כי יש את היכולת ללכוד, לספור את הרמה הנמוכה ביותר של האור (פוטונים בודדים) עם כושר הפרדה עד לאחד מגה פיקסל אפשר ללכוד אלפי תמונות בשנייה. לפני QIS, עד היום, בכדי להשיג את התוצאות הללו נדרשו פיקסלים גבוהים ו / או טמפרטורות נמוכות, אבל עכשיו כל זה יכול להיעשות באור נמוך בטמפרטורות החדר.

אתר  Phsy.org אומר ש- cinematographers ייהנו מ- QIS כי זה "יאפשר וידאו באיכות IMAX בפורמט דיגיטלי פשוט לעריכה תוך מתן רבים מאותם מאפיינים של הסרט."
פוסום אומר כי ביצוע טכנולוגיה חדשה זו כזולה ונגישה מסחרית חשובה להם מאוד, אז הם ינסו להתאים בין העלות ובין הייצור ההמוני של חיישני תמונה CMOS. הם גם אמרו שהם יעשו זאת בקלות להרחבה עבור רזולוציות גבוהות יותר שיכולות לעלות עד מאות מגה פיקסל לכל שבב.
אתר Phsy מציין שצלמי הקולנוע יוכלו ליהנות מהיתרונות של QIS בגלל שהוא יכול "להפיק איכות של IMA

X בווידאו עם אפשרות עריכה קלה תוך שמירה על איכות ברמה של פילם"
פוסום מציין שחשוב להם מאוד לייצר את הטכנולוגיה החדשה כך שתהיה לא יקרה וזמינה לציבור, הם מנסים לדאוג שמחיר הייצור של השבבים יהיה זהה לייצור של שבבי CMOS הקיימים כיום. כמו כן הם מציינים שהם פיתחו את הטכנולוגיה כך שניתן יהיה לייצר איכויות גבוהות הכוללות מאות מיליוני פיקסלים על שבב אחד.

לפרטים נוספים עם הטכנולוגיה

ראיון עם פוסום

על הטכנולוגיה