Google פיתחה חנות למכירת מוסיקה המיועדת להתחרות בחנות המצליחה של אפל אייטיונס. החנות החדשה הושקה אתמול בלילה במסגרת אירוע המוסיקה של החברה שפרסם שינויים, שיפורים ויכולות חדשות לשירות ההזרמה של גוגל.


כאמור ההודעה העיקרית הייתה שגוגל נכנסת לתחום מכירת מוסיקה במקום להפנות את המשתמשים לספקי מוסיקה חיצוניים, הגרסה החדשה מאפשרת למוסיקאים להעלות את המוסיקה שלהם ולמכור ללקוחות ישירות דרך החנות.


שירות המוסיקה של גוגל שהושק בתחילת השנה היה רק לצורכי הזרמה ואיפשר למשתמשים להעלות את המוסיקה לענן ולשמוע את המוסיקה על גבי כל מחשב או מכשיר נייד עם אנדרוייד. לקוחות שרצו לרכוש מוסיקה הופנו ע"י גוגל לחנות של אמזון.


גוגל חתם על הסכמים למכירת שירים עם שלושת האולפנים הגדולים בהוליווד (מתוך ארבעה) EMI, Sony ו-  Universal (אין הסכם עדיין עם וורנר) ועם חברות עצמאיות כגון TuneCore ו- CD Babyלדברי החברה "אין צורך יותר לחפש שירים ברשת ניתן למצוא את הכל דרך החנות"


גוגל אינה מפסיקה בשלב זה את שירות ההזרמה והשירות יישאר פתוח למשתמשים בארה"ב ללא תשלום בעתיד הקרוב.


אחד הדברים הייחודיים שהחברה משיקה הינו שירות Artist Hub המאפשר למוסיקאים להעלות את השירים לחנות ללא חברות תקליטים ולמכור אותם ישירות למשתמשים. המוסיקאים יכולים ליצור עמודים שלהם, להעלות תכנים ולקבוע את המחיר (גוגל מעבירה לאומנים 70% מעלות הגבייה). מוסיקאים שרוצים להשתמש בשרות זה צריכים לשלם תשלום חד פעמי.


החנות פתוחה לכל סוגי המכשירים כולל למכשירים של אפל וכוללת 13 מיליון שירים. תמחור השירים הינו בין 0.99 ל1.29 דולר לשיר


הקבצים הינם בפורמט MP3 באיכות של 320kbps.


הודעה לעיתונות באנגלית


 



 


 Artist Hub