המפיק Caleb Ward ועורך תוכן באתר premiumbeat פרסם מאמר הכולל חמש סיבות לדעתו למה צלם וידאו לא צריך לרכוש מצלמת DSLR. הוא כותב:


בשנים האחרונות מצלמות המשלבות טכנולוגיה ללא מראה מאפילות על מצלמות DSLR לצילום וידאו. בעוד שצלמים מקצועיים יכולים לא להסכים, למצלמות ללא מראה יש יתרונות רבים על מצלמות DSLR למפיקים עצמאיים. להלן 5 סיבות למה לא לרכוש מצלמת DSLR לצילום וידאו:


המחיר של מצלמות DSLR מופקע


המחיר של מצלמות DSLR יקר מאוד, המחיר של מצלמת DSLR כמעט כפול ממחיר של מצלמה ללא מראה. הסיבה העיקרית היא שרוב מצלמות DSLR מיוצרות על ידי חברות ותיקות, קנון וניקון, בעוד שיצרניות המצלמות ללא מראה מקובלות פחות בשוק הצלמים המקצועיים כגון פנסוניק וסוני. לדוגמה, ניתן לרכוש את מצלמת 4k מדגם GH4 של פנסוניק במחיר של 1,200 דולר, והיא מאפשרת הקלטה במספר פורמטים, לעומתה מצלמת 5D Mark II עולה 2,200 דולר ולא ניתן להקליט וידאו באיכות 4k, בעוד שמצלמת 5D Mark II מצוינת לצילום סטילס, ועל מנת לאפשר למצלמה לצלם בווידאו עם כל היכולות יש צורך לפרוץ את המצלמה עם Magic Lantern, מה שגורם לחוסר נוחות גם בסט וגם בשלב הפוסט.


מצלמות DSLR הנן מגושמות


כאשר אתה מפיק סרט גודל המצלמה בדרך כלל לא משנה. בסופו של יום, מה שקובע הוא איכות חומר הגלם שמצלמים. למרות זאת יש לומר מספר מילים על צילום במצלמה ניידת מאוד, במיוחד בחתונות או באירועים חיים. אם הכוונה לצלם יום שלם עם מכתוף, מתקון או סדיקאם זו לא תהיה החלטה נבונה להשתמש במצלמה כמו UESA mini או אפילו מצלמת DSLR גדולה יותר.


במצבים אלו מצלמות ללא מראה נכנסות לעבודה, כיוון שלמצלמות אלו אין המנגנון של המראה, הן קטנות וקלות יותר מאשר מצלמות DSLR. זה משפיע מאוד במיוחד אם צריך לצלם יום שלם.


מצלמות ללא מראה הנן חדשניות


הייתה תקופה שמצלמות DSLR היו הקצה של הטכנולוגיה של המצלמות, אבל זה כבר לא הדבר. יצרני מצלמות ללא מראה מעדכנים את המצלמות שלהם מהר יותר מיצרני מצלמות DSLR.


לדוגמה, סדרת המצלמות של סוני A7s. לפני כשנה השיקה סוני את מצלמת A7s, מצלמה עם יכולות צילום מרשימות בתנאי תאורה קשים, ויצרה גרסה נוספת שמיועדת לצלם באיכות 4k. לעומת זאת קנון וניקון אטיות מאוד בעדכון המצלמות, לדוגמה מצלמת 5D Mark III הנה בת למעלה מ-4 שנים.


מצלמות ללא מראה הנן מהירות יותר


ממשק העבודה של מצלמות ללא מראה מהיר יותר ממשק העבודה של מצלמות DSLR. ככלל המשתמשים במצלמות DSLR יכולים להרים את המצלמה ולהתחיל לצלם, לעומת זאת לעבור ממצב הדלקה למצב של הקלטת וידאו במצלמת DSLR זה בדרך כלל ייקח יותר זמן. זה לא משהו משמעותי כאשר מצלמים סרט עלילתי, אבל זה יכול להיות בין לצלם את הצילום המושלם או לפספס אותו לגמרי כאשר מצלמים סרט דוקו.


מצלמות DSLR מכריחות אותך לצלם עם המסך


בגלל הטכנולוגיה מצלמות DSLR לא יאפשרו לצלם להסתכל בעינית בזמן ההקלטה של הווידאו (בזמן הצילום המראה עולה כלפי מעלה ומאפשרת לאור לפגוע בשבב. בזמן זה המראה חוסמת את המידע לעינית). זה לא משמעותי אם מצלמים בתוך אולפן או בית – אבל ביום עם הרבה שמש, יכולה להיווצר בעיה לראות מה שיש על המסך, וזה היתרון המשמעותי של מצלמות ללא מראה. במצלמות ללא מראה ניתן להבחין בצילום בזמן הצילום דרך העינית.


למקור המאמר