חידושי פרמייר פרו ב-NAB


אדובי הודיעה שהגרסה החדשה של תוכנת העריכה פרמייר פרו שהושקה אתמול ותוצג לציבור בתערוכת NAB תכלול כלי מציאות מדומה, שיפור ניהול המדיה, שיטה חדשה לעבוד על קובצי פרוקסי ויכולות חדשות בלוח הצבע Lumetri.


מבחינתנו מובן שהדבר החשוב ביותר הוא העובדה שלאחר שנים התוכנה תומכת בעברית משמאל לימין (ראה ידיעה באתר AV).


בנוסף, אחד הדברים החשובים בתוכנה זו הוא האפשרות הפשוטה ליצור קובצי פרוקסי כבר בשלב של ההזנה של התכנים. בגרסה החדשה משתמשים יכולו להגדיר אם חומרי הגלם יועתקו בזמן ההזנה או יקודדו מחדש ו/או ייצרו קובצי פרוקסי חדשים, וכך החברה משלבת את המקודד Media Encoder גם בשלב הייבוא של חומרי הגלם ולא רק בשלב הפקת החומרים. ניתן לשמור את קובצי הפרוקסי ישירות בענן, מה שמאפשר למשתמשים ולמערכות נוספות גישה לתכנים. לדברי החברה עורכים יוכלו להתחיל לעבוד עוד לפני הסיום של הייבוא של חומרי הגלם. התמיכה הזו הנה עד לרמה של חומרי גלם באיכות 8k בהתאם ליכולות של החומרה אצל הלקוח. העורכים יכולים לעבור מקובצי פרוקסי לחומר הגלם המקורי כאשר עובדים בסנכרון עם פרויקטים נוספים על מכשירים שונים.


שיפור יכולות הצבע:


בגרסה זו אדובי הוסיפה יכולות חדשה בלוח Lumetri, מחוונים (סקופים) ברמה גבוהה, כולל אפשרות של שינוי הבהירות של המחוון וכן שימוש ב-HSL לכיול של צבעים מסוים מתוך הלוח עצמו. כעת העורכים יכולים ליצור מסכת צבע אוטומטית לאחר בחירה מ-7 הגדרות מוכנות מראש, ולאחר הבחירה שינוי עדין בלבד של הגוון ורוויה לצבע המדויק הנדרש.


יכולות מציאות מדומה:


כמובן, כמו כל היצרנים האחרים, גם אדובי לא יכולה לזנוח את הצירוף המדובר "מציאות מדומה", ואדובי משלבת מספר כלים לתת מענה לתחום זה. בין הכלים הדבקה של קליפים ליצירה של 360 מעלות ואפשרות של הדמיה לעורך של מה שהוא רואה כשמשתמש במשקפיים (Preview VR). קליפים תלת-ממדיים יכולים להיות מוצגים מעל/מתחת או צד ליד צד. כמו כן בזמן הפצת הווידאו ניתן לציין כי וידאו זה הוא בגרסת מציאות מדומה – Video is VR.


 


מועד העדכון: "בחודשים הקרובים"


העדכון ללא תשלום למנויי הענן של החברה.


 


ידיעות נוספות של אדובי


·         הודעה כללית


·         עברית בפרמייר


·         אפטר


·         Audition


·         Media Encoder