חברת GoPro חוזרת לשורשים לפי נשיא החברה

חברת GoPro התמודדה עם כמה מספר בעיות פיננסיות גדולות בשנים האחרונות וכעת היא חוזרת בכוחות מחודשים. כך על פי מייסד ומנכ"ל GoPro, ניק וודמן (Nick Woodman).
בפרק חדש של The Verge בסדרת "Vergecast" הוא חולק את מחשבותיו על העתיד של GoPro. בראיון סיפר וודמן על מאבקם במשך השנים וניסיונם האחרון לחזור לאיתנם.

GoPro בילתה את השנים האחרונות בשינוי קו המוצרים שלה. היא עברה גם ארבע תקופות של פיטורים מסיביים, עד שבסופו של דבר סגרה את חטיבת הרחפנים שלה. אבל וודמן מאמין שהצמצומים שלהם הם דבר טוב: "צריך לשמור על איפוק. זה מכריח אותך להתמקד באותן תוכניות שבהן אתה חושב שתקבל את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה, ויתרה מכך, אלו התוכניות שאתה חושב שיהיו הכי מרגשות עבור הלקוחות שלך ", כך וודמן.

נראה כי המיקוד מחדש השתלם. המצלמה Hero 7 Black (ראה ידיעה באתר AV) הפכה למצלמה עם קצב המכירות הטוב ביותר של החברה. אחד השינויים הגדולים ביותר של GoPro הוא מעקב אחר סקרי שוק יותר מאשר בעבר. לפני כן, הם פנו ללקוחות הגדולים למשוב בנוגע למוצרים שלהם. עכשיו הם מחפשים את כל הצרכנים.

"היינו בני מזל מאוד כשאנחנו הצלחנו עם GoPro ותחושת הבטן שלנו הייתה נכונה כל הזמן. זה עבד במשך כ-12 שנים, אך מנגד, כשאתה חושב שאתה תמיד צודק ושאינך צריך להשתמש במחקר הלקוח כדי להצליח, אתה עלול להפסיד. אסור לשכוח כמה זה חשוב."
וודמן אומר, "כאשר יצאנו לראשונה עם GoPro, לא ערכנו סקרנים. זאת הייתה נוסחה מנצחת מבחינתנו והאמנו שהיא תמשיך להוכיח את עצמה. נוסחה זו דחפה אותנו להצלחה. אבל כשGoPro התחילה לסטות מקו המוצרים המקורי ומהמחירים, התחילו הצרות.

"אם יחקרו את ההיסטוריה של GoPro יראו שברגע שהתחלנו להתנסות בקו המוצרים שונה או בנקודות מחיר שונות, החלו הבעיות. זה כמו לראות שעון יפה ולרצות להוריד את החלק העליון ולראות איך זה עובד, ואז, בום, הקפיצים קופצים החוצה. במשך שלוש השנים האחרונות ניסינו להחזיר את הקפיצים למקומם."
במקור, לGoPro לא הייתה תחרות אמיתית במצלמות האקשן, לכן הם איבדו מיקוד. לחברה לא היו מתחרים שייגרמו לה להישאר עם היד על הדופק."כאשר יצאנו לציבור, ניסינו להפוך את GoPro לרלוונטית ולמושכת באופן רחב ככל האפשר, ניסינו להגיע לכל אחד, על חשבון הלקוחות הכי טובים שלנו", אמר. "לא כל אחד בעולם זקוק לGoPro. אנו מכירים בכך כיום."

למקור