"עולם הבקרה והשליטה של תכני AV עובר לתחום ה-IT. אין כיום ישיבה ללא עזרי ווידיאו לכן ארגונים חייבים  לשלב את מערכות Crestron, החברה שמובילה את התהליך. אלה הן מערכות שמבטיחות עמידה בסטנדרטים, כולל תמיכה במערכות הצפנה – והן חלק מפתרונות כוללים לשילוב בין אנשי IT לאנשי ה-AV", כך אמר ג'סטין קנינגטון, המנהל הטכני של חברת Crestron, בפורום השלישי שהתקיים במלון שרתון בתל אביב, ובו השתתפו כ-200 לקוחות, יועצים ואינטגרטורים בתחום מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, בדגש על תחומי האודיו ווידיאו. בהזדמנות זו הודיעה Crestron   שעד היום כיונה את הפתרונות שלה למשתמשים גדולים ובינוניים (ראה כתבה באתר AV) ותמיכה ב4k – על כניסה לשוק המשתמשים הקטנים עם ליין המוצרים החדשני שלה : מערכות דיגיטל מדיה "All in one"


ג'סטין הזכיר לשומעיו ש- Crestron מספקת פתרון כולל – מערכות ניתוב, שליטה ובקרה – מיצרן אחד, לעומת מה שהיה מקובל עד היום: פתרונות שמורכבים ממוצרים של ספקים שונים. "אולי בשורה התחתונה המחיר היה יותר זול – אולם השכר היה יוצא בהפסד בשל תחזוקה ותפעול יקרים של שלל המערכות", הסביר ג'סטין. " היום מציעה Crestron כ-4,000 מוצרים להתאמת פתרון למשתמש. עוד צריך לזכור שמה שהטריד את מנהלי המערכות בעבר היה חוסר הבהירות לגבי תקינות המוצרים, משום שבפועל כדי לבדוק תקינותו של פריט – היה צורך להיות נוכח פיזית במקום בשל  ריבוי החברות המספקות את הפתרון הכולל. Crestron מספקת מידע למרכז הבקרה החל משקע לא תקין, דרך מנורה שרופה ועד זמני שימוש בחדרי ישיבות בעזרת מערכת הניהול והניטור Fusion


"על מנת להיות מסוגלים לתמוך ברשתות קיימות אנו מתאימים את המוצרים שלנו לסטנדרטים של התעשייה: מסטנדרט תקשורת HDBaseT, HDMI (2.0), תמיכה במערכות מיקרוסופט .net , תמיכה בענן וסטנדרטי וידאו h.264 ונוספים להעברת ווידיאו באיכות גבוהה. כדי ליצור התקנות פשוטות ומהירות השיקה החברה את סביבת הפיתוח חדשה .AV FRAMWORK , שחוסכת שעות רבות של תכנות היות והמוצרים מגיעים טעונים מראש בתוכנה קלה לשימוש.. אחד האתגרים של השתלבות במערכות IT – הוא התמיכה במערכות האבטחה של הרשת ברמת הרשאות משתמשים וברמת הקידוד, מערכות Crestron מאושרות על ידי המימשל האמריקאי…".


תפיסת DIGITAL MEDIA 3.0 שCrestron השיקה בתערוכת ISE האחרונה – עוסקת בהתאמה לטכנולוגיות של היום בכל הקשור למיתוג, עיבוד, העברה, הזרמה וניהול של תכנים באיכות 4k. לראשונה ניתן גם למצוא מערכות ניתוב שתומכות במספר קטן של כניסות – כמו 4:1 – שהיו חסרות בעבר בקו המוצרים של החברה. משתמשים שמעוניינים לשדרג את המערכות שלהם לתמיכה באיכות 4k – צריכים רק להחליף כרטיס כשכל ההגדרות והשליטה ישארו כפי שהיו בגרסה הקודמת.


אחד הרכיבים החשובים במערכות ניתוב הוא השבב הממיר את הפורמטים (scaler), משום שאת מקור הווידיאו שמגיע למערכת התצוגה – מקרן או מסך –  צריך להתאים לאותו מקרן או מסך. בעוד שבעת רכישה של מערכות עם מקורות אות ידועים ניתן לתאם בינן לפי דרישות של המערכת  – הרי שמקרה של שינוי במקור או בתצוגה – תהייה בעייה להציג את התכנים. לאחר שCrestron הבינה שלא קיים עדיין בעולם שבב שיאפשר המרת פורמטים באיכות 4k – היא פיתחה שבב שיאפשר המרה מפורמט אחד לאחר. בפועל Crestron היא כיום היחידה שמספקת פתרון להמרת פורמטים באיכות 4k.


נושא הזרמת הווידיאו מעסיק לאחרונה מאד את התעשייה והוא מתחלק לשתי גישות. האחת: הזרמה דרך מערכות אינטרנט. השניה: הזרמה דרך מערכות יעודיות, Crestron בחרה בהזרמה במערכות יעודיות בגלל השיהוי שיש במערכות הזרמת הווידיאו דרך האינטרנט. בעיית ההמתנה לתגובה מהרשת בולטת בעיקר בעת הרצאות הנעזרות במצגות. מרצה אינו יכול להסתדר עם השיהוי שבין הסימון על המסך לבין מה שצריך להופיע עליו. לפי בדיקות שנעשו נקבע שהשיהוי המקסימאלי שאפשר "לחיות" אתו הוא 500 מילישנייה – ולכן אי אפשר לדבר על הזרמה דרך האינטרנט. שיקול נוגע לאיכות התמונה שיורדת ככל שהיא יותר דחוסה. לכן נקבע שקצב ההעברה למסכים גדולים יהיה בין  100 מגה ל-1 גיגה והוא יקודד בפורמט MJPEG. במסכים קטנים ניתן להשתמש במערכות h.264 ולהעביר קצבים בעד 25 מגה לשנייה. אגב, נכון להיום עדיין צריך כח עיבוד משמעותי לשימוש בפורמט h.265 משום שאי אפשר לקבל בו דחיסה בזמן אמת.