במסגרת השקת גרסה 18 של תוכנת DaVinci Resolve והשקתה בגרסת בטא, (ראה ידיעה באתר AV) שגולת הכותרת היא תהליך עבודה בענן ועבודה עם קבוצות, החברה השיקה את Blackmagic Cloud Store – שלוש מערכות המיועדות לתת פתרון לארגון והפצה של ספריות המדיה ברשת.

המשפחה החדשה של מוצרי Blackmagic Cloud Store מקלה מאוד על הפצת חומרי הגלם (בתוספת פרוקסי) דרך הרשת והאינטרנט ללא עלויות התקנה ענקיות, דמי מנוי וטרדות אחרות. נראה כמו פתרון די יעיל לבעיה מורכבת מאוד: שיתוף פעולה מקוון בפרויקטים לעריכת וידיאו.

הגרסה הראשונה Blackmagic Cloud Store, היא הגרסה הגדולה המיועדת לחברות פוסט גדולות. היא מוצעת בשלושה נפחים: 20 טרה (9,595 דולר), 80 טרה (29,995 דולר) ו-320 טרה (תיבנה לפי דרישה ומחירה לא פורסם).

ליחידה ארבעה ממשקי אינטרנט 10Gbit/s בחלק האחורי, זיכרון מהיר M.2 שניתן לבחור להשתמש בו או להחליפו. כל היחידה מוגדרת RAID 5 כך שתתמוך ביתרות.

החיבור פשוט ומתחבר לממשק אינטראנט ולאחר החיבור כל מי שנמצא על הרשת יכול לגשת לחומרים ללא בעיה. מכיוון שניתן להתחבר לכל מקום בעולם באמצעות האינטרנט יחידת האחסון יכולה לשמש כספק של תכנים גם לכך.

על מנת לתת מענה להפצה בכל מקום מחוץ לרשת המקומית משתלבת טכנולוגיה של ניהול קובצי פרוקסי. כל המשתמשים החיצוניים יכולים להתחבר לענן של BlackMagic ולהוריד את קובצי הפרוקסי ברקע, הקבצים המקוריים מומרים לקובצי פרוקסי מיד לאחר שהם מוזנים למערכת ותוכנת DaVinci Resolve מגרסה 18 יכולה למתג בין קובצי פרוקסי לקבצים המקוריים בלחיצת כפתור.

כיום הסנכרון מתבצע באמצעות חשבון Dropbox אבל החברה כבר הודיעה שהיא תשלב גם שירותים נוספים כמו השירות של גוגל.

ליחידה עצמה יש יציאת HDMI למסך חיצוני המיועד לתת מידע על החומרים שקיימים בשרת כמו כמויות, מהירות גישה קריאה / כתיבה, לקוחות ועוד. למעשה אין עלויות נוספות למעט השרת בענן של החברה (Blackmagic Cloud Project Server) שמחירו 5 דולר לפרויקט לחודש, והתשלום מבוצע רק על ידי המארח ולא על ידי השותפים. במצב שאין אף פרויקט לא יגבה כל תשלום.

הודעה לעיתונות באנגלית

הגרסה השנייה: Blackmagic Cloud Store Mini מציעה נפח של 8 טרה ומבוססת על M.2 NVMe SSD עם שתי יציאות 10Gbps. ליחידה גם יציאת USBc המשמשת לחיבור לאינטראנט, כך שניתן גם לחבר את היחידה ישירות למחשב.

כמו היחידה הגדולה, גם ליחידה הזו יציאת HDMI המשמשת לחיבור למוניטור לתצוגה של מידע נוסף על השרת.

מחיר: 2,995 דולר

הודעה לעיתונות באנגלית

הגרסה השלישית: Blackmagic Cloud Pod, יחידת אחסון פנימי בעלת שתי יציאות USBc לחיבור של כונני SSD חיצוניים, כמו הכוננים הפופולריים של סמסונג T5/T7. כל כונן שיחובר לרשת דרך ממשק 10Gbit/s יופיע מיד.

זהו למעשה גשר לתוך מערכת של פוסט וניתן להגיע עם כונן SSD שיהיה מחובר למצלמה ומיד חומרי הגלם זמינים ברשת.

מחיר: 395 דולר

הודעה לעיתונות באנגלית

ההשקה: Blackmagic Cloud Store מתחיל ב22:35