אתר Digit בדק עם מספר חברות ותוכנות בתחום הגרפיקה, האינטרנט, אנימציה תלת מימד ועריכת וידאו ומצא, כי משתמשים שברשותם מערכות מסוג זה יאלצו להמתין לפני שיוכלו לשדרג את מערכת ההפעלה לויסטה של מיקרוסופט.


נמצא כי מערכת ההפעלה החדשה ויסטה אינה בעלת יתרונות ממשיים למשתמשים אלו אבל מאפשרת יעילות גבוהה יותר כולל כלי חיפוש חכמים והגנה מווירוסים שונים.


רוב המוצרים של החברות יאפשרו התקנה על מערכת ההפעלה החדשה ויסטה אולם החברות אינן יכולות להבטיח שלא יהיו קריסות של המערכות.


Adobe, החברה הגדולה ביותר בתחום זה, בכמות המוצרים לעריכה, הכנת כותרי DVD, סאונד, ועוד, טרם הודיעה בצורה רשמית על תמיכתה במערכת ההפעלה ויסטה, למעט גרסת הבטה של Photoshop CS3, המתוכננת עבור מערכת ההפעלה ויסטה ו-XP.


בתחום הצילום, האינטרנט ועוד: תוכנות Photoshop CS2, InDesign CS2, Illustrator CS2, GoLive CS2, Acrobat 8 Professional ו- Dreamweaver 8לא תומכות באופן רשמי במערכת ההפעלה ויסטה. בנוסף קיימות מספר בעיות עם המערכת, עליהן ניתן למצוא חומר נוסף בבסיס המידע של החברה.


תוכנת Acrobat 7 Professional לא עובדת בצורה טובה עם גרסת מערכת ההפעלה ויסטה ו- Adobe הודיעה כי היא תשיק את גרסה 8 באמצע השנה, שתעבוד בצורה טובה עם מערכת ההפעלה החדשה.


כל שאר היישומים עברו שדרוג ויותאמו למערכת ההפעלה ויסטה בסתיו ובקיץ הקרוב.


בתחום הוידיאו: מדובר בתוכנות לוידיאו הכוללות After Effects, Premiere Pro, Encore DVD ו-Audition, וכן תוכנות Photoshop ו-Illustrator. כאן נאמרו דברים חיוביים פחות לגבי התאמה של מערכת ההפעלה לתוכנות הוידיאו. כן צוין כי קיימת בעיה  עם מערכת ההפעלה ויסטה בתוכנת Encore אשר גורמת להפסקת העבודה.  ניתן לקרוא על כך ב TechNote 333696 בבסיס המידע של החברה.


Adobe מוסרת, כי ערכת Production Studio, שכוללת את כל התוכנות האמורות, תעבוד בגרסה הבאה ב-32 ביט ותוכל לעבוד בכל מערכות ויסטה, מהבסיסית ועד ללא הגבלה. טרם הודיעו על מועד ההשקה.


מערכות המותאמות ל-XP יזדקקו לגרסת Home Premium של ויסטה בעוד שמערכות הדורשות את הגרסה המקצועית של XP יצטרכו להשתמש לפחות בגרסה העסקית של ויסטה.


חברת Corel מובילה במשחק והודיעה כי התוכנות שלה, הכוללות את הערכה הגראפיתCorelDraw Graphics Suite X3 , Paint Shop Pro Photo X1 ותוכנת Painter תומכות בצורה מלאה במערכת ההפעלה ויסטה וזאת לאחר הורדת עדכון מהאתר של החברה. 


Autodesk לא הודיעה על תמיכה בתוכנת ויסטה, אפילו לא לגרסת Maya 8.5, שהושקה ב-15 לינואר. כמו כן אין הודעות לגבי הגרסאות של 3DS Max 9. החברה לא מוכנה להודיע על המועד בו המערכות יותאמו למערכת ההפעלה אבל נטען כי לקוחות החברה אינם רוצים להחליף מערכות הפעלה אלא מעדיפים להמתין עד שמערכת ההפעלה ויסטה תתעיצב ואז יתאימו את החומרה למערכת החדשה. לדוגמא ATI לא שחררה אף מנהל התקנים עבור כרטיסי Fire GL ו-nVidia מתארת את סדרת הכרטיסים שלה Quadro FX כמיועדת למערכות בסיסיות של תלת מימד.


הדובר של NewTek ציין כי מספר משתמשים עבדו על תוכנת LightWave שהותאמה למערכת ההפעלה החדשה ויסטה ועד היום לא היו בעיות אם כי זה עדיין מוקדם לדעת אם אכן גרסה 9 של התוכנה תואמת בצורה מלאה ל ויסטה.


Avid וחברת Maxon לא ענו עד למועד כתיבת מאמר זה והמאמר יעודכן ברגע שיגיעו תשובות נוספות בנושא.


לגבי Softimage|XSI 6 – המערכת עובדת עם בעיה אחת של אבטחה שהחברה הבטיחה לתת לה פיתרון בעתיד הקרוב. חברת Daz Productions התקינה חמשה מחשבי ויסטה ולא נתקלה בכל בעיה עם תוכנת XSI למעט מה שצויין.


מערכת האנימציה של Toon Boom השיקה גרסת Service Pack 1 לתוכנת Studio 3.5 שמאפשרת יכולות רבות, ביניהן גם תמיכה בויסטה. ניתן להוריד את העדכון מאתר החברה.


בתחום החומרה חברת HP לא תשיק עד אפריל תחנת עבודה שתומכת בצורה מלאה בויסטה.


 


לכתבה המלאה