הבמאי Charles Haine פרסם סקירה של מצלמת פנסוניק Varicam LT באתר No Film School. הוא כותב: מצלמת Varicam LT של פנסוניק היא מצלמה המיועדת לצלמים עצמאיים באיכות 4k עם תמונה נהדרת ומשקל קל.

סדרת Varicam היא אחת המצלמות המובילות בצילום דיגיטלי בשנים האחרונות. ה- Varicam LT במחיר של 14,500 דולר – אין ספק שזו מצלמה שיש לבחון. ההשואה של המצלמה היא מול מצלמת Alexa Mini של Arri במחיר של 34,000 דולר או מצלמת Weapon של RED במחיר של 40,000 דולר, ואפילו ניתן להשוות את המצלמה לכל סדרת ה- Alexa. המחיר והאיכות הם אופציה מעניינת מאוד בעבור שוק ההשכרות.

מסקנות:
אם כושר ההפרדה הוא המטרה אז מצלמת Weapon וכעת גם Helium הן עדיין המנצחות עם 6k ו-8k. אם סוג העבודה כולל שינוי המסגור פעמים רבות, עבודה מקיפה בפוסט או התמקדות בנושא של כושר הפרדה אז 4K Varicam היא לא המצלמה.
אם כושר ההפרדה הוא לא הדבר העיקרי יש לבחון את מצלמת ה- Varicamבצורה רצינית והיא כנראה תזכה בפרמטרים רבים.
כבר זמן לא מועט ספקיות התכנים Netflix  ו- Amazon דורשות שכל ההפקות יבוצעו ב-4k, ולאחרונה לא מעט חברות בחרו במצלמות Varicam מחברות שלא אהבו את המראה של RED ולא יכלו להרשות לעצמן את מחיר ה-Alexa. כיום קיימות אופציות 4k למצלמות Alexa והשמועות אומרות שאם אתה במאי גדול מספיק ניתן לספק לספקיות התכנים הללו גם חומרים
ב-2.5k. ה- Varicamמספקת מראה דומה מאוד. איכות התמונה מדהימה, הארגונומיה מעולה, תהליכי העבודה בעבודות מאומצות עובדים טוב.
המחיר עדיין קובע. בתאוריה כולנו רוצים לצלם את הסרט הבא שלנו ב- Alexa 65 אבל רובנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו, אבל המעבר מ-C700 או FS7 ל- Varicam LT לא ישבור את הבנק וישפר את התמונה בצורה משמעותית. למשתמשים שחושבים להשתמש במצלמת Alexa Mini ניתן "לדחוף" שתי מצלמות Varicam LT באותו תקציב.

למקור המאמר