הבמאי והצלם האוסטרלי שזכה בפרסים שונים Jason Wingrove בחן את המצלמה החדשה של פנסוניק Varicam LT, לג'ייסון יש מצלמת FS7 שהוא משתמש בה לצורכי פרסומות לטלוויזיה, הפקות דרמה והפקות לחברות שונות. להלן ההתרשמות הראשונית של המצלמה. חשוב לציין שהתרשמות זו הנה לאחר שהוא בחן את המצלמה (hands-in) אבל עדיין לא צילם בה.


ההתרשמות הראשונה שלו מהמצלמה מעניינת מאוד. המצלמה נותנת את התחושה שהיא בין מצלמת סוני FS7 למצלמת Alexa mini. הגוף של המצלמה דומה למצלמת FS7 והיא קרובה מאוד להיות מושלמת. למרות שמצלמה זו לא מתכוונת להחליף את המצלמה Varicam 35 מצלמה זו נותנת מענה לנושאים רבים, יש לה חסרונות אבל כמו הדגם הקודם יש לה גם החדשנות.


הדברים הטובים:


גודל ומשקל:


אין ספק שזה שיפור משמעותי מול האח הגדול, אין ספק שמצלמה זו מיועדת לצילומי דוקו ולצילום מזדמן.


איכות הבנייה:


המצלמה כבדה יותר ממצלמת FS7, אבל לא משמעותית. לדעתו ההבדל במשקל מוצדק בגלל המבנה המוצק של המצלמה. הנקודות החלשות של כל מצלמה הנן העינית, החיבור של העדשה, הידית העליונה, ידית האחיזה והמכתוף, וכל אלו יוצרו בצורה מקצועית ומוקשחת. העינית של FS7  והחיבור לעדשה הנם נקודות חלשות ב-FS7, מחיר העינית של פנסוניק מוסיף עלות משמעותית לרכישה אבל אין ספק שזה שווה.


גריפ פשוט הניתן להתאמה:


למרות שהגריפ לא מסופק עם המצלמה, הגריפ היה נוח לשימוש וקל להתאמה. מיעוט הלחצנים מונע את התופעה שכפתור נלחץ בעת שמרימים את המצלמה. כמו כן ניתן לשנות את אורך המוט הטלסקופי ושינוי הזוויות ללא צורך בכלים מיוחדים.


פילטר ND:


השילוב של מספר פילטרים ND, דומה למה שקיים במצלמות F55/FS7 של סוני, הנו מבורך וחייב להיות במצלמות החדשות.


לוח הבקרה:


לוח הבקרה הנתיק של המצלמה הנו רעיון מבריק (מסך מגע, מתחבר עם כבל), למרות שהוא לא נכנס לתוך גוף המצלמה כמו Varicam 35 בגלל גודל המצלמה, הוא מתחבר בצורה טובה לחלק האחורי של המצלמה ויכול לשמש גם כמוניטור.


שינוי חיבורי העדשה:


לעומת Varicam 35 המגיעה עם חיבור עדשות מסוג PL בלבד, גרסת Varicam LT מאפשרת החלפה בשטח בין PL ל-EF אקטיבי. המידע של העדשות מועבר למצלמה ותומך במערכת ייצוב התמונה של קנון בעדשות EF.


יציאת DC:


המצלמה משתמשת בסוללות AB או V-lock, המצלמה כוללת יציאת DC בחלק הקדמי שלה בעבור העינית. חבל שאין יציאות נוספות למתח לאביזרים שונים.


עינית:


כפי שצוין העינית בנויה ברמה גבוהה מאוד, עם מחבר לא ייחודי. הם מאפשרים למשתמשים לרכוש עיניות של חברות אחרות (במיוחד שהעינית של פנסוניק הנה בתוספת מחיר) במחיר זול יותר.


דברים נוספים:


תמיכה בבסיס זמן (מצלמת FS7 מצריכה ערכה על מנת לבצע זאת)


כניסה לסאונד 5XLR ושתי כניסות 3XLR


אפשרות חיבור למקור חיצוני לסנכרון (Genlock)


חיבור לאינטרנט


ממשקי USB ו-WiFi


הדברים הטובים פחות:


הילוך איטי בחיתוך (crop)


בהחלט ניתן להבין צילום בקצב של 240 תמונות בשנייה עם חיתוך שבב סופר 16 מ"מ, התוצאה של איכות התמונה טובה יותר אבל זה לא מה שכולם רוצים. חבל שאין מצב של צילום HD ללא חיתוך בקצב של 240 תמונות בשנייה כמו שקיים ב-FS7.


שתי רגישויות בסיס


זהו רעיון מצוין בתאוריה, כך שזה לא בדיוק דבר טוב פחות. היה לג'ייסון ניסיון מוגבל בקדם ההפקה עם המצלמה אבל הוא מצא שצילום במצב 5000 ISO רועש. כאשר ג'ייסון מתייחס לרעש הוא עושה זאת בהשוואה למצלמת FS7 של סוני שהתמונה בה נקייה גם בלמעלה מ-10,000 ISO.


 


ג'ייסון חושב שמחיר המצלמה הנו סביר במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את איכות המבנה של המצלמה. כמו כל דבר בסופו של דבר זה תלוי בהעדפות אישיות. אין מצלמה מושלמת אבל מצלמת LT היא בהחלט תוספת ראויה לצלמים שאוהבים את המצלמות של פנסוניק.


המתחרות המשמעותיות בשוק הנן F5/F55. למעט העובדה שהמצלמה מעט יותר מגושמת קיימות סיבות רבות לבחון את המצלמה.


 


למקור המאמר