מנהל הצילומים והמפיק נינו לייטנר (Nino Leitner), מבעלי אתר Cinema5d קיבל את EOS C300 Mark III של קנון בגרסת אב טיפוס לפני מספר ימים. כמי שמצלם בC300 עוד משנת 2011, הוא היה נרגש מאוד לקבל את המצלמה להתרשמות ראשונית ופרסם את המאמר הבא:

"תחושת הצילום במצלמה דומה מאוד למצלמת Full Frame EOS C500 Mark II, הסיבה היא פשוטה, יש להן גוף זהה.

מלבד הפיצ'רים שכבר הפכו את ה- C500 Mark II למצלמה אטרקטיבית בשל אפשרות הקלטה פנימית של RAW Light ומערכת המיקוד האוטומטית האיכותית שקנון ידועה בה, ישנן שתי תוכנות חדשות ששווה להתייחס אליהן. האחת היא אפשרות של רגישות כפולה והאפשרות של טווח דינמי של 16stops, השנייה היא היכולת לצילום בקצב של 120 תמונות בשנייה בכושר הפרדה 4k כולל בהקלטת RAW Light.

"בבדיקות מעבדה שערכנו, הטווח הדינמי מרשים (ראה ידיעה באתר AV). לגבי הקלטה, קצבי התמונה גבוהים וזה מדהים. עד כה, המצלמות של קנון. ובכללן EOS C500 Mark II אכזבו בכל הנוגע להקלטה בקצבים מהירים. מספיק שרצית לצלם ב60 תמונות בשנייה, רוב המצלמות של החברה היו חותכות את השבב.

"הצילום באיכות 4k בקצב של 120 תמונות בשנייה נראה מדהים במצלמה החדשה, וזה מאד פשוט להגדרה, ניתן לקבוע את הקצב במהירות דרך התפריט. אין שום הבדל כאשר מצלמים PAL או NTSC. לא ניתן לבחור כל קצב מכיוון שאין רצף אבל אני לא רואה כל בעיה מכיוון שאלו כפולות של 24, 25 ו-30 תמונות בשנייה.

מה שמוזר שצילום בקצב של 180 תמונות בשנייה זמין רק במצב חיתוך של סופר 16 מ"מ ולא ברור למה לא יכלו לתת את המהירות הזו באיכות 1080p ללא צורך בחיתוך. (זה היה יכול להציב את קנון מול סוני).

"מה שכן, הצילום ב120 תמונות בשנייה באיכות 4k כולל RAW נראה טוב יותר טוב מרוב ההיצע בשוק.

מבחינת התפעול ואיכות הבנייה של המצלמה, אני חושב שהמצלמה הזו מאד תכליתית. יחידת ההרחבה של המצלמה מאפשרת הרבה אופציות נוספות, למרות שניתן להשתמש בגוף בלבד בצורה טובה והמצלמה קטנה מספיק כדי למתקן אותה על מייצב. אני עדיין לא רואה מישהו שרוכש את העינית הסטנדרטית שפועלת רק עם יחידת הרחבה.

מסך המגע זהה למצלמת EOS C500 Mark II ועובד ממש טוב, בשילוב עם טכנולוגיית המיקוד האוטומטי האיכותי של החברה, הגיוני מאד שיש מסך מגע."

למקור הכתבה