מצלמת Lumix S1H של פנסוניק הושקה לפני מספר חודשים (ראה ידיעה באתר AV) בתערוכת Cine Gear, וכעת פורסמו רשמית המפרט המלא והמחיר שלה (ראה ידיעה באתר AV).
ג'ף לוק (Jeff Loch) במאי, עורך וקולוריסט המתמחה בקליפי מוסיקה, פרסומת וסרטי חברות מצרפת, כתב התרשמות ראשונה על מצלמה זו באתר cinema5D.
בסקירה הוא מציין כי המצלמה דומה למצלמת Lumix S1 מבחינת צילום סטילס, אך הסקירה ממוקדת בתחום הוידאו.

הסקירה כוללת:

  • כושר ההפרדה והשבב
  • מערכת ייצוב פנימית
  • אין מגבלות בהקלטה, למרות שקיימת אפשרות לחלוקה של הקבצים
  • מערכת קירור אקטיבית
  • רגישות כפולה (dual native ISO)
  • V-Log, HDR/FLG, כלי בקרה ומסך חדש
  • העינית
  • מיקוד אוטומטי
  • הגוף, כרטיסים, ממשקים, עדשות ואביזרים.

מסקנות:
פנסוניק איחרה מאוד למסיבה עם מצלמות ללא מראה Full Frame, וכאשר השיקו את  S1, לא היינו כל כך בטוחים שעדיין יש להם סיכוי לשכנע מספיק לקוחות מהקהל הקולנועי לעבור מחברת סוני או יצרניות אחרות המייצרות מצלמות ללא מראה, לפנסוניק.עכשיו עם ה- S1H וכשרואים את כל תשומת הלב המדהימה לפרטים וההתמדה בפונקציות קולנועיות ייעודיות שהציבו במצלמה זו, צריך להודות שבהחלט יש מקום לשינוי. אמנם עדיין לא בדקנו את המצלמה הזו, אך ניתן לומר שהיא נראית כמו המצלמה חסרת המראה "פרו ווידיאו" המלאה ביותר שיש בשוק עד כה. היא כמעט כל מה יוצר קולנוע יכול לצפות ממצלמה כזו (אנחנו עדיין מקווים שיהיו מצלמות קטנות שיכללו פילטר ND מובנה, אבל אפשר רק לחלום). החל מדברים קטנים כמו אור tally ומסך מתהפך, וכן דברים "גדולים יותר" כמו עינית בכושר הפרדה גבוה, תצוגת אורך גל מתכוונת ותמיכה בלוחות צבע (LUT), וכלה ב"גדול" כמו צילום אנמורפי 6k ודיגום 10 ביט 4:2:2 במצב Full Frame בקצב של 400Mbit ב-4k DCI. אין ספק שפנסוניק בהחלט רוצים להיות שחקן משמעותי בתחום ורוצים לקחת את השוק בסערה. והם עשויים לעשות בדיוק את זה, אם מספיק אנשים יביטו מקרוב.