הצלם Johnnie Behiri פרסם באתר cinema5d את ההתרשמות הראשונה שלו מהמצלמה החדשה FS5 של סוני שהושקה לפני חודשיים בתערוכת IBC. מצלמה קטנה, האחות הקטנה של המצלמה הפופולרית FS7. המצלמה מיועדת לשיווק בקרוב ובביקור של Johnnie ביפן הוא בחן אב טיפוס של המצלמה ולהלן המסקנות:


המטרה של המצלמה: בעיקר לנושא דוקו וסגנון צילום דוקו


הנקודות החזקות (לא לפי סדר חשיבות):


·         גודל ואיזון


·         שני כרטיסי SD להקלטה רציפה


·         הקלטת פרקסי לעריכה מהירה ולעריכה עם מחשבים חזקים פחות


·         מחיר נמוך לאנשי מקצוע המחפשים מצלמה עם אפשרות של החלפת עדשות ושבב גדול


·         שתי כניסות סאונד מאוזנות (XLR )


·         פילטר ND מובנה, עם אפשרות של שמירה על מפתח ורגישות (  (Vari-NDוכן אפשרות לשלוט על "עוצמת" ND במצבים של צילומים בתאורה שונה


·         זום דיגיטלי (Clear image zoom) באיכות טובה


·         זמן צילום עם סוללות מצוין


·         אפשרות חיבור של מסך LCD בצורות שונות


·         240 תמוונת בשנייה באיכות HD


·         ביחד עם העדשה של סוני, מערכת ייצוב התמונה עובדת מצוין.


נקודות חלשות:


·         מקודד XAVC-L, כיוון שהוא שומר רק שינויים של תמונות בקבוצה (Long GOP), מחשב העריכה צריך לעבוד קשה יותר.


·         הגריפ של המצלמה לא פשוט ולא נוח, לדעתו כפתור ההקלטה ממוקם במקום לא נכון.


·         הקלטה במרחב צבע 10 ביט רק ב-HD ב-4k הוא 8 ביט, הוא ממליץ לא להשתמש עם פרופיל Slog3 ב-4k כיוון שהוא בעייתי ברוב הצילומים (דומה לאותה בעיה הקיימת ב-A7s II).


·         העינית בסדר, העינית של מצלמות A7s/r II טובה יותר.


·         העדשה המסופקת עם הקיט (18-105) מצוינת לשיטת עבודה Run&Gun אבל המצלמה רגישה מאוד למיקוד כל שינוי קטן באורך המוקד. המצלמה מאבדת את המיקוד, מערכת האוטופוקוס טובה לרוב המקרים למעט באורך מוקד ארוך.


·         התפריטים מעצבנים, לאחר שינוי של מספר פונקציות אין אפשרות של חזרה. צריך ללחוץ על כפתור תפריט ולהתחיל הכול מהתחלה אם צריך לבצע עוד שינויים. זוהי בעיה ידועה במצלמות סוני. אולי זה ישתפר כאשר הגרסה הסופית תושק.


דברים שיש לחשוב עליהם לפני רכישה:


·         יש להקפיד לרכוש כרטיסי U3 שלא יהיה עיכוב ברישום הווידאו לאחר עצירת ההקלטה.


·         השימוש בהילוך איטי מבלבל, יש צורך לעבור למצב HD על מנת לקבוע את מהירות הצילום.


·         תצוגת הסטוגרמה לא נראית מלאה, היה קשה לראות היכן יש חשיפת יתר.


·         לא ניתן לשנות איזון לבן בצילום ב-Slog.


·         מערכת זיהוי פנים לא עובדת ב-4k, זה זמין רק HD ללא הקלטת פרוקסי.


·         כאשר לוחצים על תחילת הקלטה התמונה לא חוזרת למצב רגיל אם לפני כן היא הייתה במצב של הגדלה (focus MAG).


מסקנות:


המצלמה מאוזנת היטב לצילום דוקו/חתונות/חדשות/סרטים עצמאיים שמצלמים מהכתף. לצלמים שמחפשים פתרון צילום עם שבב גדול בצילום אוטומטי או צילום פוקוס אוטומטי זו בחירה טובה.


לעומת זאת צלם מתקדם לא יוכל לשלוט על המצלמה ברוב הפונקציות בצורה ידנית, וכמו בשאר המצלמות של סוני עדכון חומרה שיגיע לאחר תחילת השיווק יענה על חלק מבעיות אלו. סוני גם מבטיחים הקלטה RAW בעתיד.


בסך הכול, הבדיקה של המצלמה שלקחה יומיים הייתה קצרה מדי לחוות דעת סופית. אין ספק שהמצלמה היא כלי טוב ללא היסוס והיא תשרת קהל רחב של צלמים מקצועיים בעבודה היום-יומית שלהם.


למקור המאמר