כיצד יכולה האמנות להגיב באופן משמעותי על מציאות "עקומה" של ניצול, הרג, ניכור? האם היא חלק מהמעשה החברתי או מנותקת ממנו?


 


התערוכה "מציאות עקומה" כוללת סרטי אנימציה ועבודות בינתחומיות המשלבות אנימציה, של אמנים מקומיים ובינלאומיים. הדיאלוג בין מדיום האנימציה לאמצעי ביטוי אחרים מכונן מרחבים נוספים של יצירה המאפשרים הבנה חדשה של חלל, של תנועה, של דימוי ושל ייצוג.


הצילום, ולאחריו הולדת הקולנוע והאנימציה הביאו להרחבה של גבולות הביטוי האסתטי תוך כדי הקצנת השאלות לגבי אופייה של האמנות ומהות יחסיה עם החברה והתרבות סביבה. שילובם של אלמנטים פלסטיים של קו, צבע וצורה עם אלמנטים קולנועיים של תנועה וקול, תוך אימוץ מתמיד אך לא הכרחי, של פיתוחים טכנולוגיים עכשוויים, הוא שמעניק לאנימציה את כוחה כמדיום פורץ גבולות. באמצעות האנימציה יוצרים האמנים המשתתפים בתערוכה מטאפורות של אלימות ושל אמפתיה אשר חותרות תחת מוסכמות חזותיות ותרבותיות ומבססות פואטיקה חדשה. כתגובה למציאות של כוח, אטימות, כסף ודיכוי, האנימציה מזמנת יצירת אלגוריה קיצונית, חסרת מעצורים.


האנימציה מאפשרת לנו לכאורה ריחוק מהמציאות, ואז חובטת בנו בעוצמה ומביאה אותנו להתנגשות חזיתית עם דרכי מחשבותינו כצופים. העבודות בתערוכה נחלקות במידה רבה לכאלה היוצרות מטפורות הנאחזות באירוע מציאותי מסוים, כאלה המשרטטות הפשטה מוחלטת וכאלה המבססות סיטואציות תיאטרליות/ קולנועיות שלמות המבקשות לכונן עולם מיתולוגי עם כללים וחוקים משלו.


אוצרים: אירנה גורדון יואב רבן


אמנים משתתפים: פיל מולוי, היימו וולנר, קאו פיי, איה בן רון, רן וורק, פיליפ מטיקופולוס, שאהדי חביב אללה, מיכל פפר, אורי קרנות, אבי עופר, לורן מרשל, יואב רבן, דנה דרויש, אורי רדובן, אוריאל מירון, אברהם אילת.


 


התערוכה תהיה פתוחה ביום ד' ה- 7/5


בין השעות 16:00 ל- 20:00


וביום העצמאות, יום ה' ה- 8/5 


בין השעות 10:00 ל- 14:00


טלפון: 03-556-8792