באירוע חד פעמי חברת NMP השיקה בארץ את מערכת ה- 3PLAY מבית NewTek המאפשרת הקלטה ושידור מסונכרן של עד 3 מקורות וידאו HD/SD


 


חברת NMP השיקה לאחרונה את מערכת ההקלטה PLAY3 בארץ, האירוע התקיים במשרדי NMP, נציגי NewTek בישראל.


לאחר מצגת אודות NMP וחברת NewTek, ניר משיח (משמאל) ומשה זעפרני (מימין) בעלי החברה הדגימו את המוצר.


 


ניר משיח (משמאל) ומשה זעפרני (מימין) בעלי החברה 3PLAY הינה מערכת הקלטה באיכות SD/HD המאפשרת הקלטה ותצוגה של קטעי וידאו במהירות משנה (מהקפאה ועד זמן אמיתי).


אחד היתרונות הייחודיים של המערכת הינה העובדה שהמערכת מאפשר הזנה והקלטה של עד שלושה ערוצים (ללא צורך בנעילת המקורות אחד לשני) כערוץ אחד בו זמנית תוך שמירה על הסנכרון בין שלושת המקורות.


לדוגמא כאשר משלבים את המערכת בניידת ספורט ניתן להקליט באותו זמן שלוש מצלמות או שתי מצלמות ומקור חיצוני ועוד, בפועל ה-3PLAY מייצר משלושת הערוצים קובץ מידע אחד!.


 


המשמעות שהמערכת מייצרת קובץ מידע אחד מאפשרת למפעיל את הנוחיות של בחירת הקטע הנדרש לשידור (גול או כל דבר אחר) בצורה פשוטה, ללא צורך בהחלטה איזה מהמצלמות להציג. ומכאן שההחלטה על איזו מצלמה לשדר עוברת לנתב עם גמישות רבה של אפשרות ניתוב בין המצלמות, שכולן מציגות את אותה שנייה באותה מהירות משנה. כך הצופה יכול לחוות זוויות שונות של האירוע ללא תלות במפעיל המערכת שקבע מראש איזה  ערוץ מבצע את ההילוך החוזר!


 


המערכת מקליטה על גבי כונן קשיח את המידע, ניתן לבצע ניתוב של מקורות הוידאו מהיחידה עצמה או דרך הנתב של התחנה/ניידת, באמצעות חיבור של כל ערוץ מהיחידה למערבל אב. על מנת לאפשר שליטה מלאה בחומר המצולם בזמן השידור ניתן לסמן את החומר המוקלט בזמן ההקלטה כנקודות יציאה וכניסה או רק אחד מהם ואפילו למיין אותם לפי חמישה צבעים אפשריים, על מנת לאפשר חיפוש מהיר לפני נושאים או זמנים.


המידע נרשם על גבי היחידה בפורמט MPEG2 וניתן לייצא אותו הן כקובץ אחד המאפשר ניתוב של כל שלושת המקורות. בשלב מאוחר יותר על ידי המערכת או כל ערוץ בנפרד.


על מנת לענות לדרישות של מערכות ספורט או מערכות תחקור שונות ניתן לבחון את החומר המוקלט לשנות את מהירותו מיד עם תחילת ההקלטה, ללא צורך בהפסקה של הקלטה.


 


לדברי משה זעפרני המערכת מיועדת למגוון רחב של יישומים ולקוחות החל ממערכות אולפן וניידות HD, דרך תוכניות ריאליטי, חברות הפקה, מערכות ביטחוניות- בקרת תרגילים/מבצעים, מוסדות חינוך ועד חברות מחקר.


מחירה הנמוך של המערכת מאפשר למשתמשים שעד כה לא היה באפשרותם לרכוש מערכות להילוך איטי בשל מגבלות תקציב, לשדרג את המערכות שברשותם ולתת לוידיאו לספר את הסיפור כמו שרוצה המחבר. מסכם משה זעפרני.


 


לינקים