מצלמת FS5 היא אחת ממצלמות הווידאו הטובות בשוק, מצלמה עם מגוון פונקציות וארגונומיה מצוינת, כותב הצלם Dan Chung, העורך של אתר newsshooter. אבל איך היא מתפקדת בתנאי תאורה קשים? למצלמה יש שבב סופר 35 (כמו FS7). האם הביצועים של המצלמה טובים יותר מה-FS7 ואיך היא לעומת A7s II?


בעבר כבר הציגה סוני שיפורים של רגישות לאור על ידי שיפור עיבוד של התמונה עם אותו שבב, לדוגמה עם השקת הגרסה החדשה של מצלמות A7s II הכוללות את אותו שבב כמו A7s אבל עם תוצאות טובות יותר.


מבדיקה מהירה עולה שהמצלמה לא רגישה ברמות של מצלמת A7s II (שללא ספק זו המצלמה הרגישה ביותר לאור כיום). תוצאות הרעש במצלמת A7s II הרבה יותר טובות מ-FS5, במיוחד כאשר מצלמים ברגישות של 3200 ISO.


לצורכי הבדיקה שתי המצלמות הקליטו באיכות 4k פנימית (XAVC) על כרטיס זיכרון SD בקצב של 100Mbps, 8 ביט 4:2:0, איזון לבן נקבע ידנית לאותה רמה ושתי המצלמות השתמשו בעדשת סיגמא 18-35 f1.8. בשתי המצלמות נקבע הצבע ל-Rec.709, Cine Gamma.


התוצאה מוזרה. נראה ש-FS5 חשוכה יותר ב-1 Stop מאשר A7s II באותה רגישות. יכול להיות שזה נוצר בגלל טעות בבדיקה, אבל בדקתי זאת מספר פעמים. יכול להיות שהבעיה נובעת ממתאם Metabones.


ניתן לצלם עם A7s II לחדשות ולדוקו ברגישות של 25,600 ISO. לעומת זאת ה-FS5 נראית רועשת כבר מעל לרגישות 3200 ISO. מובן שניתן להשתמש בטכנולוגיות הפחתת רעשים בפוסט, אבל זה תהליך שלוקח זמן. המשמעות הנה שלא צריך לעבור מעל לרגישות של 3200 ISO, וזה יספיק לרוב הצילומים.


לצלמים שמחפשים מצלמה רגישה מאוד לאור A7s II היא המצלמה, אבל למשתמשים שרוצים מצלמה וידאו קלה להפעלה, עם מגוון פונקציות, ה-FS5 היא התשובה.


למקור המאמר