המפיק Tobias Mennle בחן את המצלמה החדשה של פנסוניק VariCam LT והוא משווה אותה מול מצלמת סוני FS7, בהפקה אמיתית APRIL FIRE. הוא כותב: "סוף סוף האיכות של הפילם בהישג יד בעבור מפיקי סרטים רבים, איכות מדהימה של 65 מ"מ, איכות רכה של 35 מ"מ, רעש 16 מ"מ איכותי והכול בדיגיטל. בתחומים של שחזור צבע, תחום דינמי ומרקם התמונה ה-VariCam LT מספקת את יכולות הפילם הטובות ביותר, עם רגישות של 5000 ISO וקלות תהליך העבודה הדיגיטלי התוצאה הרבה יותר טובה בפילם. המצלמה פותחת מרחבים חדשים."

יתרונות:

  • המצלמה מזהה את כל הפרטים הקטנים של הצבע ולא רק בצבע העור, גם בירוקים ובאדומים.
  • תחום דינמי מצוין, וכמו בפילם ניתן לבחור בתת-חשיפה או בחשיפת יתר.
  • המרקם של הרעש ב-5000 ISO כמו בפילם.
  • ברגישות 800 ISO התמונה נקייה, מזכירה את 50ASA Kodak ו-65 מ"מ.
  • אין תופעות של artifact במקודדים השונים.
  • V-log תענוג, עם העינית ו V-709 lut ניתן להפיק את גוני העור תוך שמירה על פרטים במקומות מוארים ובצללים.
  • לצילומי טבע ודוקו יכולת ההקלטה המקדימה של 3 שניות הקיימת בכל האיכויות מדהימה.
  • פילטרים אפורים, אני לא יכול לעבוד ללא.
  • איכות הבנייה מעולה.
  • המאוורר עובד עד אשר לוחצים על כפתור ההקלטה.
  • כל עדשות ה-EF עובדות מצוין כולל IS, אין תמיכה ב-AF.
  • נעילת העדשה מצוינת.
  • 4 כניסות סאונד מאוזניות, מדהים.
  • יחידת השליטה מצוינת וניתן להשאיר אותה בבית כאשר יש צורך במצלמה קלה.
  • קידוד AVC Intra 4:2:2 עובד מצוין עם תוכנת Resolve ושרת  Pegasus R6.
  • ההורדה של חומרי גלם מ-P2 דרך ממשק USB3 מהירה כמו XQD של סוני, כ-20 ג'יגה לשנייה.
  • לא נבחנו אופציות של צילום באינפרא אדום.

חסרונות:

  • אין עדיין אופטימיזציה למצלמה קטנה, זוהי מצלמה גדולה וכבדה, 4 ק"ג עם גוף, חיבור EF, ידית וזרוע לעינית.
  • כיול ידני של עוצמת ערוצי הקול רק עמוק בתוך הפריטים.
  • למרות שיש היגיון לתפריטים, לפעמים הם בעייתיים.
  • לאחר ההדלקה יש להמתין 16 שניות לפני תחילת הקלטה.
  • כאשר אין כרטיס SD בכונן, המצלמה מציינת שהיא לא יכולה להקליט