המפיק Noam Krollalready מלוס אנג'לס פרסם מאמר בבלוג NoamKroll המשווה בין הקלטה במצלמת A7s II בפרופיל S Log 3 לעומת צילום במצלמת GH4 של פנסוניק בפרופיל V-log.


הבדיקה השתמשה ברגישות הטבעית של המצלמות על מנת להפיק את התחום הדינמי הטוב ביותר, נעשה שימוש גם בפילטר ND לצורכי פיצוי בהבדלים בחשיפות.


לגבי תחום דינמי וחופש פעולה מצלמת A7s II היא מנצחת ברורה, לאור העובדה שהיא מאפשרת תחום דינמי גדול ב-2 stops מאשר GH4, שהצליחה להפיק 12 stops במצב של V-Log. בנוסף בחומר הגלם של A7s II היה הרבה יותר מידע בחשיפות יתר בעוד ש-GH4 חתכה את הפרטים. נועם גם נוכח לדעת ששתי המצלמות לא מפיקות צבעים מעולים במצב Log, כך שלא צריך לצפות להוסיף פרופיל צבע ולקבל תוצאות מושלמות.


בנוסף, כמפיק, חומר הגלם של GH4 נוטה להיות מעט יותר רווי בתחום של צבעי העור, נראה שטוח מעט ונוטה לירוק. ה-A7s II לעומת זאת נראית ללא רוויה ומשאירה את העור קר ונוטה לסגול, ממש הפוך מ-GH4. בשתי המצלמות קיימת תופעת Banding. על מנת לפתור בעיה זו ניתן ב-4GH לעבור למצב של 10 ביט במקום 8 ביט. אופציה זו לא קיימת במצלמת סוני.


נועם ביצע בדיקה נוספת של שני מצבים במצלמת פנסוניק ה-V-log וCine-D ומצא שהצבעים טובים יותר ב-Cine-D אבל עדיין רחוקים מלהיות מושלמים, כך שרצוי לשדרג את המצלמה.


 


למקור המאמר כולל תמונות השוואה