הצלם Tim Shoebridge פרסם בחינה מהירה שביצע באתר cinescopophilia. הבדיקה משווה את האיכות של התמונה בין מצלמת סמסונג NX1 למצלמת סוני FS5. שתי המצלמות מאפשרות הקלטה UHD פנימית וטים חשב שזה יכול להיות מעניין לבחון את התוצאה לאחר המרה של הווידאו ל-HD.


הבדיקה כללה שני שלבים: שלב ראשון היה להשוות את התוצאות של שתי המצלמות והשלב השני היה לבחון את התוצאות לאחר המרה ל-1080p.


נושא הצילום הודפס במדפסת בגודל A3 והתאורה הייתה LED.



 


העדשות של שתי המצלמות היו זהות: Samyang 35mm f/1.5 cine עם מתאם ניקון.


מצלמת סמסונג צילמה בפרופיל השטוח ביותר שניתן ברגישות 1600 ISO, 1/50 ומפתח f5.6.


מצלמת סוני צילמה ב-Slog3 (פרופיל #8), רגישות 3200 ISO, 1/50 ומפתח f5.6.


חומר הגלם נערך בתוכנת פרמייר פרו גרסה 2015 שכוללת תמיכה במקודד h.265 שסמסונג משתמשים. לא בוצעו כל שינויים בחומרי הגלם. כל תוצאות החשיפה, איזון הלבן וניגודיות הנם זהים לצילום.


חומר הגלם של מצלמת סוני עבר התאמה על מנת שייראה דומה לחומרי הגלם של NX1. למרות זאת העיבוד נשמר ברמה המינימלית ולא בוצע כל חידוד.


זווית הראייה של שתי המצלמות שונה אבל ללא כל התערבות מצדי, למרות שלשתי המצלמות שבב APSc, כנראה המצלמות משתמשות בחלקים שונים של השבב על מנת לדגום את התמונה.


ללא קשר לזווית הראייה, אני חושב שהתוצאות מדברות בעד עצמן. ה-NX1 טובה יותר בכל מצב, וחומר הגלם של FS5 דומה מאוד לאיכות 1080p לאחר ההמרה לדעתי.



 


סוני השיקו טכנולוגיה שנקראת Clear Image Zoom, טכנולוגיה המיועדת לבצע זום דיגיטלי 2x ללא איבוד איכות. טים ביצע בדיקה של פונקציה זו עם עדשה של סוני 24-70 מ"מ. טים קבע את העדשה לאורך מוקד של 35 מ"מ וצילם עם האופציה Clear Image Zoom. לאחר מכן ביטל את האופציה וצילם באורך מוקד של 70 מ"מ. במעבר בין שתי הבדיקות ביצע מיקוד מחדש.


 


 


בדיקה נוספת שטים ביצע הייתה לבדוק את יכולת מצלמת NX1 בתנאי תאורה קשים. הצילום בוצע בכיכר טרפלגר בלונדון, החומרים צולמו ב-UHD והומרו ל-1080p. עיבוד הצבע בוצע עם Deluts.


 


למקור המאמר