יצרן האביזרים zacuto ביצע Shootout בין שתי המצלמות המדוברות ביותר לשנת 2017 – C200 של קנון לעומת EVA1 של פנסוניק. פרסום התוצאות ותשובות הצופים (שעה ורבע) שודר בפייסבוק בליל רביעי.

הם כותבים בפוסט באתר: "אנחנו חוזרים מהקרב בין המצלמות השונות! המצלמות השתנו רבות בשנים האחרונות מאז הקרבות האחרונים – וכך גם פורמט ה-Shootout. בקרב הזה בחרנו לערוך השוואה צמודה בין שתי מצלמות עם יכולות ומחיר דומים – EVA1 של פנסוניק לעומת C200 של קנון. לאחר ההשוואה שותפו חומרי הגלם המצולמים ברשת (לינקים בסוף הידיעה) וניתן מענה לשאלות הצופים בשידור החי בפייסבוק.
המפיק והצלם ברוס לוגן (Bruce Logan) תכנן וביצע את הבדיקות בשיקגו ביחד עם מיטש גרוס (Mitch Gross) מפנסוניק וקן ראו (Ken Rowe) מקנון בינואר השנה. חומרי הגלם עברו עיבוד צבע במעבדות קנון בברבנק, לוס אנג'לס יחד עם כולם.

הבדיקות כללו שישה סוגי צילומים: צילומי פנים יום ולילה, צילומי חוץ יום ולילה, הילוך איטי וטשטוש בתנועה. הצוות של zacuto צלמו את מאחורי הקלעים והפיקו את השידור הישיר.

כצפוי, אין מצלמה מנצחת בקרבות אלו מכיוון שכל אחד צריך משהו אחר. צורת השימוש, גודל, החשיבות של כושר ההפרדה, תחום דינמי, יכולות, מרחב צבע, מקודדים ומראה של התמונה צריכים להשפיע על ההחלטה איזו מצלמה לרכוש. חשוב לציין שבזמן בדיקת המצלמות הEVA1 לא הייתה מסוגלת לצלם RAW והC200 לא אפשרה הקלטת RAW פנימית.

הבמאי והצלם אוגי סטוילוב (Ogy Stoilov) שהוא בעצמו בעלים של מצלמת C300 פרסם באתר 4k shooters  את דעתו:

בסך הכל נראה כי צילום עם EVA1 בתצורה של קבוצת שדות ארוכה ( Long GOP) מה שהיה ניתן להקליט לפני גרסה 2.0 של המצלמה (ראה ידיעה באתר AV)) במעטפת .MOV מתמודד טוב מאד מול גרסת RAW הדחוסה של קנון.
נראה כי קבצי RAW של קנון דחוסים מדי בשחורים ועבורי לא מייצגים את הפוטנציאל האמיתי של המצלמה. בסופו של דבר שתי המצלמות C200 וEVA1 מפיקות תוצאות מעולות.
לEVA1 יש מקודד פנימי 10 ביט (במיוחד עם העדכון הקרוב למצלמה 2.0 שיאפשר הקלטה 4k רק שדות I) לעומת C200 שיש לה פיצול אישיות כאשר בצד אחד מקודד Raw light ב12 ביט ומקודד באיכות נמוכה 8 ביט לצורכי אינטרנט וזה חבל מאד. למרות זאת, למצלמה קיימת מערכת מיקוד אוטומטי מדהימה שמנצחת כמעט את כל המצלמות באותה רמה, אבל יכול להיות שלצלמים מסוימים זה ממש לא חשוב.

אילו הייתי רוכש שוב מצלמה (ולא הייתה לי C300 II) כנראה שהייתי רוכש את הC200 משום שהיא טובה יותר ברוב הדברים החשובים עבורי – איכות תמונה מעולה (RAW), מערכות אוטו פוקוס, ממשק לעדשות EF, קומפקטית ומחיר הוגן

לידיעה ב4k shooters

כל חומרי הגלם

https://www.youtube.com/watch?v=XSCQZo95FDU

צילום יום פנים

צילום לילה פנים

צילום יום חוץ

צילום לילה חוץ