המפיק סריש סודהאקרן (Sareesh Sudhakaran) מאתר wolfcrow משווה בין מצלמת Alexa XT, למצלמת פנסוניק GH5 למצלמת הפוקט החדשה של חברת .Blackmagic אלו שלוש מצלמות עם תג מחיר שונה מאוד וידוע כי מצלמות Arri נחשבות לאחת המצלמות הטובות ביותר בשוק ולראייה, סרטי אוסקר רבים מצולמים עם מצלמות אלו. אולם הקצב המואץ של התפתחות הטכנולוגיה גורם למפיקי הסרטים להרהר בצדקת תג המחיר הגבוה של מצלמות Arri ולתהות האם הוא מצדיק את האיכות.

המפיק סריש סודהאקרן משווה בין המצלמות זו לצד זו ובוחן היכן ההבדל במחיר בא לידי ביטוי. לצורכי הבדיקה, המצלמות צלמו באותם תנאי תאורה, אובייקטים דומים בצילומי חוץ ופנים. הצילומים בוצעו ברמות רגישות שונות וכן בחשיפות יתר (3stops) וחשיפות חסר (3stops).

בעת צילומי הפנים (רגישות 3200 ו-400 ISO) למצלמת אלקסה היה ניצחון ברור במיוחד, כאשר משווים בין גווני העור ניתן לראות את העומק, במיוחד בצבע החום של העור והרקע הכחול.

לעומת זאת, מרחב הצבע של שתי המצלמות האחרות שונה לחלוטין ורואים את הצבע של הרקע בצורה שונה לחלוטין, בנוסף לצבע העור שנראה פחות משתלב בסך התמונה.

כאשר בוחנים את חשיפות היתר של המצלמות נראה בבירור שבמצלמת הפוקט ובמצלמת GH5 הצבע אינו מדויק ושחזור הצבע של הרקע אינו עקבי. לעומת זאת, מצלמת אלקסה נראית יציבה לא משנה אילו גוונים קיימים בתמונה. זאת בנוסף לתחום דינמי מרשים שניתן לעבודה בפוסט.

בחשיפות החסר בכל שלוש המצלמות רמת הרעש ושחזור הצבע דומה. כמובן שמצלמת אלקסה עדיין מפיקה צבעים טובים יותר גם בגווני העור.

מדע הצבע והתחום הדינמי שלה הופכים את מצלמת אלקסה למלכה של מצלמות הקולנוע בימים אלו. יחד עם זאת, אין ספק שניתן להפיק תמונות אומנותיות גם במצלמות אחרות. אפילו אם מצלמים עם מצלמת הפוקט או המצלמה של פנסוניק ניתן להפיק תמונות מדהימות, נכון שהתמונות של המצלמות אלו נראות פחות טוב, במיוחד כאשר משווים אותם למצלמה הטובה ביותר, ואכן יש צורך לעבוד יותר בשלב הפוסט על מנת לקבל תוצאות טובות, אולם מצלמות אלו לא מגבילות את היצירתיות.

מקור המאמר