מצלמת הפוקט 6k נמצאת בשוק כבר מספר שבועות והאתרים מפרסמים התרשמויות ראשונות. להלן שתי סקירות של שני אתרים שונים: העורך לואיס מקגרגור (Lewis McGregor) מאתר PremiumBeat בוחן את המצלמה משווה אותה לפוקט 4k. בסקירה מוצגים:

  • חומרים שהוא צילם

  • העיצוב והממשק
  • התייחסות ל6k-
  • כושר ההפרדה
  • קצב המידע
  • ממשק EF
  • חיישן סופר 35 מ"מ

הוא מסכם: "המצלמה מרגישה מפלסטיק, אין מסך מצטודד. זמן הסוללה נורא. אין יכולות שקיימות במצלמות קולנוע במחיר גבוהה יותר כמו פילטר ND. קצבי הצילום הגבוהים ב4k דלילים. אם זו הייתה מצלמת קולנוע ב6,000 דולר (עדיין זול) שמפיקה 6k וRAW- אני חושב שהעדר היכולות הללו היו מטביעים אותה, אבל זו לא מצלמה של 6,000 דולר, זו מצלמה של 2,495 דולר ואני לא חושב שניתן ללחוץ על המצלמה יותר מדי על דברים שהיא לא מסוגלת לעשות, בגלל איכות התמונה שהיא מפיקה.

הפקות דלות תקציב תמיד צריכות לחפש פתרונות לבעיות שלא קיימות בהפקות עם תקציב גדול, כיוון שיש כלי זמין לכל בעיה. מצלמת הפוקט היא בדיוק כך. יש לדאוג לעבוד מסביב לבעיות וחוסר היכולות של המצלמה, בעשיה של דבר זה אתה תפיק חומרי גלם איכותיים.

למשתמשים שמייצרים חומרי גלם למערכות און ליין כדאי לרכוש את המצלמה 4k עם עדשה איכותית מסוג MFT. אם המטרה היא ליצור סרטים המיועדים לפסטיבלים אבל אין תקציב למצלמה או לציוד גדול ויקר, מצלמת 6k היא אלטרנטיבה מצוינת."

למקור המאמר

עורך המולטימדיה כריס מונלקוס (Chris Monlux) מאתר הוידאו VideoMaker פרסם סקירת וידאו שכוללת בדיקות מעבדה ובדיקות בשטח.

0:42 – פתיח וסקירה מהירה של הסקירה
2:14 – נקודות הדמיון
2:28 – נקודות השוני
3:03 – צילום בתנאי תאורה קשים
3:40 – צילום בתנאי תאורה קשים – צילומים "עולם אמיתי"
3:56 – שתי רמות של רגישות (native)
4:09 – תחום דינמי
4:33 – תחום דינמי – צילומים "עולם אמיתי"
4:40 – הגדרות תחום דינמי
4:53 – פרטים
5:08 – גווני עור
5:24 – איזון לבן
5:36 – מצבי חיתוך
6:10 – תופעת Rolling Shutter
6:17 – תופעת מריחה (moire)
6:24 – צילום מקטעים
6:36 – קצבי צילום מהירים
6:45 – מהירות הדלקה
6:55 – עריכה – פוסט
7:38 – עדשות
9:00 – זמן סוללה
9:15 – מדיה
9:37 – סיכום

בסך הכל, התוצאה היא שוויון. כבר מהשלב הראשון היה ברור ששתי המצלמות דומות, בפועל מדובר באותה מצלמה עם מעט פחות כושר הפרדה ותחום דינמי ומחיר נמוך יותר. משתמשים שמחפשים את כושר ההפרדה והתחום הדינמי ישלמו מעט יותר עבור הגרסה החדשה והסוללה תחזיק פחות זמן. אם אין צורך מהותי בכושר ההפרדה והתחום הדינמי, שווה לרכוש Speed Booster, עדשה EF במחיר סביר, מתקון, סוללות V ומספר כרטיסי זיכרון SD ובכך לחסוך כסף.