המפיק-צלם מלונדון Olan Collard בחן 5 מצלמות שמחירן פחות מ-3,000 דולר. המצלמות שנבחנו הנן:


·         Red One MX (Raw, 800ISO, f2/2.8)


·         Pocket Cinema Camera של BlackMagic (4k RAW, 400ISO, f2/2.8)


·         GH4 של פנסוניק (4k, 400iso, f1.8)


·         5D Mark III Raw (RAW, 800iso, f5.6)


·         Nizo 801 של Braun (25 תמונות בשנייה, 200asa, f1.8)


·         עדשות: Zeiss ZF.2 35 & 50mm ו-Sigma 18-35 f1.8


·         עיבוד צבע ב- Davinci Resolveעריכה פרמייר פרו CC


 


האור היה זהה בכל המצלמות וכן גם תיקון הצבע המועט שבוצע – חשיפה, רוויה, ניגודיות ועקומות. לדברי Olan המצלמות נראו דומות מאוד למעט Nizo 801.


למרות זאת ההבדלים נראים לעין, כיצד כל מצלמה תומכת בחשיפות היתר וכיצד היא מתמודדת עם עור פנים.


למרות שמצלמת One MX היא כבר בת 10 (ראה ידיעה באתר AV), היא נראית עדיין המועדפת לאור העובדה שהיא מפיקה תמונות הדומות למציאות, כולל התמודדות טובה עם חשיפות יתר ותחום דינמי איכותי. נכון שהמצלמה כבדה במיוחד בהתחשב בגודל של המצלמות האחרות בבדיקה, לדברי Olan המצלמה של BlackMagic יכולה להשתלב בצורה טובה עם מצלמת RED בעוד שמצלמת קנון תצרוך יותר עבודה בפוסט על מנת להתאים את חומר הגלם.


לעומת זאת מצלמת GH4 עמדה יפה בצילומים למרות תלונות של משתמשים לגבי ביצועים לא איכותיים בצילום בתנאי תאורה קשים. החיסרון המשמעותי הוא עדיין הן צבע העור הלא טבעי והגוון הירקרק של התמונה והן התחום הדינמי המוגבל כאשר משתמשים בפרופילים של התמונות הקיימות המצלמה. אפשרות חיבור מקליט חיצוני באיכות של 10 ביט עם V-log יכולה לפתור חלק מהבעיות, אבל עדיין יש לקחת זאת בחשבון.


המצלמה של BlackMagic הפתיעה את Olan. כנראה בגלל ההתרשמות שלו בזמן הצילום. כאשר בוחנים את התוצאה במסך בזמן הצילום, המצלמה לא משקפת נכון את התמונה בזמן צילום פרופיל שטוח.