המצלמה החדשה, Alexa 35 של ARRI, שחיכו לה הרבה שנים, היא בעלת שבב שפותח במיוחד עבור הדור החדש של המצלמות. אחד הדברים המעניינים הוא גודל השבב, שהוא סופר 35 מ"מ ולא Full Frame. השבב החדש שנקרא ALEV IV עשוי להפוך להישג הטכנולוגי החשוב ביותר של ARRI, מה שעשוי לרמוז על הדורות הבאים של מצלמות הקולנוע של ARRI.

כפי שהחברה מציינת "החיישן החדש של ARRI מזה 12 שנים מתבסס על האבולוציה של משפחת המצלמות במהלך אותה תקופה, ומספק טווח דינמי גבוה יותר ב–2.5stops (מהמצלמות הקודמות של החברה), תמונה בסגנון פילם בחשיפות היתר, ביצועים טובים יותר בתאורה נמוכה וצבעים עשירים יותר".

  • סוג: סופר 35 מ"מ, CMOS, עם מערכת פילטר צבע Bayer
  • גודל: 33.96 מ"מ
  • רזולוציה: 4,608×3,164
  • קצבי צילום: 0.75-120 תמונות בשנייה
  • מרחק בין פיקסלים: 6.075 μm

לדברי הצלם עטור הפרסים, ג'יימס פרינד (James Friend ): "זהו החיישן הדיגיטלי הטוב ביותר שנוצר אי פעם עבור צילום קולנוע. זה העניק לי יותר חופש טכני ויצירתי".
הצלם סימוס מקגרייבי (Seamus McGarvey), מועמד לשני פרסי אוסקר וזוכה ב15 פרסים בינלאומיים מוסיף: "כל כך התרשמתי מהתחום הדינמי של החיישן, ואהבתי את  האופן בו הוא מתאר צבעים בצורה חיה, כמו חלון ויטראז'. השבב משנה את חוקי המשחק".

השבבים של ARRI פותחו על ידי חברת ON Semiconductor והם עובדים ביחד כבר למעלה מעשור, אולם השבב החדש שונה לחלוטין ובפועל הוא השבב הראשון המיוצר על ידי ARRI עצמה.

לחברת ARRI יש כמה פטנטים בנושא השבבים, האחרון שבהם הוגש באוקטובר 2021 תחת השם “Image Sensor” ונראה כי החברה מתכוונת להעביר את הפיתוח של השבבים אליה.