Caleb Ward פרסם באתר premiumbeat רשימה של ציוד שחייבים לקחת בכל צילום של מוצרים על מנת להפוך את הציוד למקצועי.


מחזירי אור (רפלקטורים):


הדבר החשוב ביותר בהפקה הוא סט של מחזירי אור (5 ב-1). מחזירי אור משמשים למגוון יישומים כולל:


·         להפיץ אור


·         להחזיר אור


·         לבצע צורות שונות של אור


·         לספוג אור


·         תחליף לרקעים


מחזירי האור קובעים כיצד המוצר ייראה במצלמה. קיימת כמות גדולה של מדריכים ליצירת מחזירי אור ב"עשה זאת בעצמך" אבל הם לא מעשיים וגם מחזירי אור אינם יקרים. הווידאו הבא של Gregory Cazillo מסביר כיצד להשתמש במחזירי אור במקום סגור בסביבה מבוקרת.



 


חצובות C:


חצובות מסוג C (נקראות כך בגלל צורתן) הן חשובות מאוד בצילום של מוצרים, אפילו יותר מפרסומות. בצילום מוצרים יש צורך בשינוי של התאורה, הוספה של מחזירי אור או אפילו תאורה אחורית, לכן יש לוודא שיש מספיק חצובות מסוג זה בסט.


Soft Box:


קיימים מצבים שיש צורך באור קשה, אולם לצילום מוצרים אור קשה הוא בעייתי. צלמי מוצרים חייבים Soft Box על מנת לרכך את האור. אור רך יפיק צללים רכים ויאפשר עבודה קלה ופשוטה יותר. מה שאני מעדיף הוא להשתמש בשתי יחידות, אחת מכל צד, ולאחר מכן להוסיף תאורה קטנה ע"מ להוסיף עיצוב לסט.


עדשת מקרו:


עדשות מקרו מאפשרות צילום מקרוב וזה מרשים מאוד כאשר מצלמים מוצרים. העדשה הפופולרית ביותר הנה 100 mm f/2.8. עדשה מסוג זה מיוצרת על ידי חברות שונות ומעולה לצילום מוצרים קטנים. למוצרים גדולים יותר כדאי להשתמש בעדשה 50 מ"מ פריים שהיא לא עדשת מקרו אבל תעשה את העבודה למוצרים לא קטנים. עדשה זו תאפשר זווית רחבה תוך שמירה על מרחק קטן מנושא הצילום.


חצובה:


החשיבות בשימוש בעדשה איכותית לא מוגזמת. למציאת הזווית הנכונה של הצילום יהיה צורך בראש שמן. קיימים מגוון של ראשי שמן בשוק כך שלא צריך לרכוש את היקר ביותר. אחת החברות המועדפות הנה Magnus. החצובות שלהם מחזיקות רק 5-3 שנים אבל הן רכות מאוד, במיוחד כשלוקחים בחשבון את המחיר הזול.


מוניטור חיצוני:


פרטים הם דבר חשוב מאוד בהפקת וידאו, וזה עוד יותר חשוב בהפקות של מוצרים. בהפקה רגילה אפשר לפעמים לא להיות במיקוד מושלם, אבל זה לא נכון בהפקות של מוצרים. אם המיקוד לא מושלם יהיה צורך לבצע את הצילומים מחדש. ולכן מוניטור חיצוני הוא חשוב. חיבור מוניטור חיצוני מאפשר לראות את רמת המיקוד של הצילום באותה צורה שהצופים רואים. בנוסף להבחנה של בעיות מיקוד מוניטור חיצוני ייתן גם חוות דעת לגבי חשיפות היתר.


רקעים: נייר או בד


בתשעה מקרים מתוך עשרה, הרקע בצילום מוצרים הוא רקע אחיד שחור או לבן. כאשר מצלמים מוצרים עם רקע אחיד חשוב שלא יהיו הסחות דעת או קמטים ברקע. רצוי להשתמש בגלילי נייר יותר מאשר בבדים כאשר עובדים ברקעים אחידים. רקע נייר הנו חלק ואחיד והוא המועדף על צילומי וידאו. בנוסף אם קיימת בעיה בנייר פשוט אפשר לחתוך אותו ולצלם עם הנייר הקיים בגליל.


טיפ: לצלמים שרוצים השתקפות יש לשים על השולחן זכוכית.


נייר דבק:


נכון שנייר דבק לא נמצא בקטגוריה של "ציוד" אבל הוא חשוב מאוד בכל סט של קולנוע או וידאו, והוא משמש למגוון שימושים. מחיזוק של רקעים, ייצוב המוצרים, סימון מקומות של השחקנים, ייצוב מחזירי אור ועוד.


לוח מסתובב:


כאשר נכנסים למסעדה סינית במרכז השולחן קיים לוח עגול המאפשר לסועדים להעביר את המזון. כאשר צלם רוצה לצלם מוצר ב-360 מעלות מוצר זה הנו יעיל מאוד, במיוחד במצבים שלא ניתן להזיז את התאורה או את צוות הצילום.


הווידאו הבא של Nitsan Simantov מסביר כיצד לייצר בעצמך לוח מסתובב.



 


סליידר:


לכל פרסומת מוצרים טובה יש משהו אחד משותף: תנועה. התנועה הקטנה ביותר תוסיף הרבה בזמן צילום מוצרים. השימוש בסליידר מאפשר זאת. כאשר משלבים את הסליידר עם ראש איכותי, ניתן להוסיף תנועה נוספת שתוסיף עניין לווידאו.


לוח עץ:


כשמצלמים מוצר על שולחן רוב הזמן הוא מונח על שולחן עץ, השולחן בדרך כלל אינו אמיתי. בדרך כלל משתמשים בלוח עץ המונח על המשטח, הסיבות הן מקום אחסון ואפשרות להאיר את המוצרים בצורה קלה יותר.


רצוי לצבוע משני הצדדים של הלוח בצבעים שונים וכך ניתן ליצור שני שולחנות שונים ללא צרוך באחסון של השולחנות. מובן שזה לא עובד אם צריך לצלם את הרגליים של השולחן, אבל ברוב המקרים הלוח מספיק.


אתר DIY Photography כתב מאמר מצוין על יצירת לוח עץ


 

למקור המאמר