החברות פיקסר, אמזון, Prime Video, LG, וורנר ברדרס ואיגוד הצלמים האמריקאי בחנו האם הצופים רואים הבדל בין תמונת 8k ל-4k.

חברת וורנר ברדרס ערכה לאחרונה בדיקה עיוורת שבחנה האם הצופים רואים את ההבדל בין תמונה ב8k לתמונה ב4k. בבדיקה השתמשו בקליפים מסרטים מדנקרק ועד באג לייף והתוצאה: מרבית הצופים אינם יכולים לראות הבדל בין 4k ל8k. למעשה, חושפת הבדיקה, שהם מעדיפים יותר 4k.

תערוכת CES2020 הוצפה בטלוויזיות באיכות 8k ביניהן חברות כמו סמסונג, LG , סוני ועוד כשכל חברת טוענת שזהו הדבר האמיתי. בנוסף, קבוצה של גופים הקימה את 8K Association שמטרתו "להעריך את ההערכה והמודעות למוצרי 8K שיספקו רמת בידור גבוהה עוד יותר, שהיא החשובה ביותר לבידור מסך גדול"

הבעיה עם 8k שלמרות שקיימים מספר ניסיונות בפורמט זה אין תוכן וידאו אמיתי ב8k וזה לא ישתנה בקרוב. יתר על כן, המעבר ל8k אינו קשור רק לטלוויזיה אלא בפועל לכל דבר, מרמת המצלמה ועד הכבלים המחברים את הטלוויזיה כולל שינוי של רוחב פס אינטרנאטי. מרבית התוכן הקיים כיום באיכות זו הוא חומר באיכות נמוכה שערך קידוד מחדש.

למרות כל זאת, המעבר ל8k הגיוני עבור צילומי קולנוע בגלל האפשריות המורחבות שכושר ההפרדה מספק, ולמרות שהתוצר הסופי של ההפקה לא נראה בעתיד שיהיה ב8k, הצילום ב8k מאפשר אפשריות נוספות כמו חיתוך של תמונה לקבלת תקריב, ייצוב תמונה ולכן הוא ישולב ככל שהאמצעים של הצילום העריכה בפורמט זה יהיו זמינים.

הצופים לא רואים את ההבדל
לוחות כיול מיקצועיים יומרו כשיש הבדל בין 8k ל4k, כפי שהוא, למעשה הוא גדול יותר פי ארבעה. הבעיה היא שרוב הצרכנים אינם יכולים להבין את ההבדל, כך שלשכנע מישהו שהם זקוקים לטלוויזיה של 8k יהיה קשה יותר מכפי שהיה לגרום לאנשים לעבור ל- 4k. כך חושף מחקר שנערך לאחרונה על ידי האחים וורנר בשיתוף פיקסאר, אמזון פריים וידיאו, LG ואיגוד הצלמים האמריקאי. המחקר הכפול-עיוור נועד לבדוק אם אנשים יכולים להבחין בהבדל בין הפורמטים עם מגוון תכנים. התשובה הפשוטה היא: לא!

לדברי מיכאל זינק, סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברת Warner Bros. ואחד מחברי המחקר, העובדה שציונים רבים דירגו את גרסת ה- 4K כטובה יותר מגרסת 8K נובעת מסיבה אחת: "אני מאמין שהסיבה שאתה רואה מספר גדול של אנשים המדרגים '4K טובים יותר מ- 8K' היא שהם באמת לא יכולים לראות הבדל ופשוט מנחשים.

139 האנשים שהשתתפו במחקר שנערך במשך שלושה ימים, נבדקו כולם לפני שהם הראו שבעה קליפים שונים שהוכנו למחקר. שני קליפים של דנקרק (סריקות 8K של סרט 70 מ"מ) כללו צילום מקרוב על דמות וצילום רחב של החוף. קליפים מונפשים מבאג לייף ואמיצה הוצגו ב- 8K למחקר זה. ושני קליפים מסדרת Live-action של אמזון The Tick – האחד במערה והשני בחללית – צולמו ב- 8K במצלמת RED, כמו גם קטע מצילומי טבע שצילם סטייסי ספירס.

לסקירה המקיפה של הבדיקה כפי שפורסמה על ידי Scott Wilkinson באתר Techhive