המפיק Oliver Peters פרסם את התרשמותו ממצלמת Cion של AJA בהפקת סרט דוקו קצר. AJA הפתיעה את השוק בהשקה של המצלמה הראשונה של החברה Cion לאחר 4 שנים של פיתוח. במסגרת השיווק של המצלמה הם נתנו את המצלמה לאנשי מקצוע על  מנת לפרסם את דעתם על המצלמה. Oliver Peters קיבל את המצלמה לשבועיים. חשוב לציין שאוליבר הוא איש פוסט ובדרך כלל לא כותב סקירות על מצלמות. למרות זאת אוליבר אינו זר לתחום הצילום והוא שימש כאיש הדיגיטלי בסט הצילום לפני שתפקיד זה הוגדר כ-DIT. מה שאוליבר רצה לבחון הוא תהליך העבודה, כמה פשוט להשתמש במצלמה בהפקה וכמה פשוט השילוב עם תהליך הפוסט.


הסיכום:


המצלמה מצליחה להשיג את המטרות שהחברה הציבה. היא פשוטה להפעלה, ארגונומית ומפיקה תמונה טובה ללא הרבה מאמץ. כמו בכל מצלמה, קיימים דברים שהייתי משנה. לדוגמה החיבורים המיועדים למוניטורים בחלק הקדמי של המצלמה קרובים מדי לידית. בצורה מוזרה יש צורך ללחוץ פעמיים על כפתור הצילום על מנת להתחיל לצלם. בחלק העליון קיים פתח אוורור שיכול להוות בעיה אם לפתע מתחיל לרדת גשם. בסך הכול אוליבר היה מרוצה מהתוצאות של המצלמה. לדעתו AJA עדיין צריכה לכייל את תחום הצבע.


לצורכי עריכה השתמש אוליבר ב-FCPx, השילוב של התכנים במערכת עריכה היה פשוט כמו צילום במצלמות אלקסה או אמירה של Arri, אין צורך בקידוד מחדש, לא היו בעיות ביצועים גם במצבים של עבודה מאומצת, עבודה עם קבצים מקוריים (native) כולל קבצים עם מבנה ארוך (long-GOP). שמות הקבצים ובסיס הזמן מצוינים מה שמאפשר עבודה מקצועית. במחיר של 4,995 דולר ה-Cion היא מצלמה מעולה בעבור מפיק סרטים רציני. התמונה מצוינת ותהליך העבודה מעולה.


 


למקור המאמר


לצפייה בסרט הסופי